معرفی کتاب صفر به یک؛ نکاتی در مورد استارتاپ‌ها – چگونه آینده را بسازیم

news-thump
پیتر تیل نیاز به معرفی ندارد. او بنیانگذار شرکت PayPal و یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک است. یک کارآفرین موفق که کارهای زیادی انجام داده و در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه شرکت‌های بزرگ از هیچ متولد می‌شوند. کتاب «صفر به یک» آنقدر بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوب است که مجله فوربز گفته که خواندن آن به شما احساس قدرت فرابشری می‌دهد. این کتاب از زمان انتشار همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها بوده است و در اغلب لیست‌های «کتاب‌هایی که حتما باید مطالعه کرد» قرار دارد.

پیتر تیل نیاز به معرفی ندارد. او بنیانگذار شرکت PayPal و یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک است. یک کارآفرین موفق که کارهای زیادی انجام داده و در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه شرکت‌های بزرگ از هیچ متولد می‌شوند. کتاب «صفر به یک» آنقدر بین کارآفرینان و استارتاپ‌ها محبوب است که مجله فوربز گفته که خواندن آن به شما احساس قدرت فرابشری می‌دهد. این کتاب از زمان انتشار همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه نوآوری، کارآفرینی و استارتاپ‌ها بوده است و در اغلب لیست‌های «کتاب‌هایی که حتما باید مطالعه کرد» قرار دارد.

در مقدمه این کتاب آمده است:

هر شکوفایی در کسب وکارتنها یک باررخ میدهد. بیل گیتس بعدی سیستم عامل نخواهد ساخت. لری پیج یا سرگئی برین بعدی موتور جست وجو نخواهند ساخت و مارک زاکربرگ بعدی شبکه اجتماعی خلق نخواهد کرد. اگر از این افراد تقلید میکنید، درواقع از آنها چیزی نمی آموزید.

شرکتهای آمریکایی هر چقدر هم که امروز سودهای کلان داشته باشند اگرروی کار سخت خلق چیزهای نو سرمایه گذاری نکنند، در آینده شکست خواهند خورد. اگرهمه آنچه را که انتظار داریم، باتنظیم و بهسازی خطوط قدیمی کسب وکاری که به ما ارث رسیده است به دست آوردیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برخلاف آنچه به نظرمیرسد، پاسخ تهدیدی خواهد بود بسیار بدتر از بحران ۲۰۰۸. بهترین اقدامات »امروز به بن بست خواهند رسید؛ بهترین مسیرها، جدید و نیازموده (تجربه نشده) هستند.

صفر به یک درباره این است که چگونه شرکتهایی بسازیم که چیزهای نو خلق کند. صفر به یک همه آنچه را که من به طورمستقیم به عنوان یکی از بنیان گذاران پیپال وپلنتیر وسپس سرمایه گذار بسیاری از شرکتهای نوپا مانند فیسبوک واسپیس ایکس آموخته ام به کارمیگیرد. باوجود اینکه به الگوهای بسیاری اشاره کرده ام و آنهارا در این کتاب شرح داده ام، اما این کتاب فرمولی برای موفقیت پیشنهادنمیکن.  تناقض آموزش نوآوری در این است که چنین فرمولی لزوماً نمیتواند وجودداشته باشد؛ زیرا هر نوآوری ای نو و منحصربه فرداست، هیچ قدرتی نمیتواند در واژه های مشخصی تجویز کند که چگونه خلاق باشید.

نویسنده: پیتر بل – بلک مسترز

ترجمه: واسع علوی – راهله یوسف زاده / نشر نوین

پایان خبر /

26 مهر 1399

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.