توسعه شرکت های خلاق، راهبرد ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق

news-thump
بنا به گزارش پایگاه خبری مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق؛ جلسه مشترک ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با حضور جناب آقای کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

بنا به گزارش پایگاه خبری مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق؛ جلسه مشترک ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و مرکز ملی نوآوری و خلاقیت  اشراق با حضور جناب آقای کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه که با موضوع توسعه همکاری های مرکز نوآوری و خلاقیت با ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، ضمن تبریک به مناسبت انتصاب شایسته جناب آقای دکتر کرمی به عنوان دبیر ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به ضرورت مواجهه خلاقانه و اهمیت گفتمان سازی و فرهنگ سازی در حوزه‌های نرم و هویت‌ساز و فرایند تجاری‌سازی علوم انسانی و ظرفیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشاره نمودند.

در ادامه جلسه ایشان با اشاره به ظرفیت های ملی مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق و تاسیس سه شعبه اصفهان، مشهد و قم، ایجاد کریدور فناوری های فرهنگی در اصفهان را به دکتر کرمی پیشنهاد دادند. همچنین ایشان وجود ظرفیت های علمی و پژوهشی قدرتمند، از جمله دانشگاه باقر العلوم علیه اسلام و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را به عنوان پشتوانه های علمی و پژوهشی مرکز نوآوری و خلاقیت برشمردند و برای ایجاد کرسی علمی پژوهشی فقه فناوری و فرهنگ سازی در زمینه وقف فناوری اعلام آمادگی نمودند.

در ادامه جلسه جناب آقای کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیران مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، به اولویت توسعه تعداد شرکت های خلاق تا پایان سال پرداختند و بیان نمودند که تا کنون سه صندوق تخصصی برای حمایت از شرکت ها ورود کرده اند.

در ادامه ایشان بیان داشتند که مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق باید در زمینه شبکه سازی فناوران فرهنگی در سطح حوزه های علمیه قدم بردارد و با برگزاری رویدادهای فناورانه، تیم های فرهنگی مستعد را شناسایی و حمایت نماید.

همچنین ایشان در ادامه با اشاره به ظرفیت خوب فعالان فرهنگی در سراسر کشور، شبکه سازی و تیم سازی و سوق دادن آنها به سمت ایجاد شرکت های خلاق را جزء کارهای مهم داستند.

ایشان در انتهای جلسه با آرزوی توفیق برای همه حاضران در جلسه ، از افتتاح رسمی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در قالب یک رویداد فناورانه فرهنگی استقبال نمودند.

 

پایان خبر /

24 آبان 1399

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.