همکاری شهرداری قم و خانه خلاق و نوآوری اشراق در رویداد ملی سقاخونه (زیارت)

news-thump
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه باید زائران تا پیش از تشرف به اماکن زیارتی و معنوی آمادگی این تشرف را با فضاسازی‌های معنوی به دست آورند، از همکاری شهرداری قم و خانه خلاق و نوآوری اشراق برای برگزاری رویداد ملی مسئه محوری سقاخانه خبرداد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه باید زائران تا پیش از تشرف به اماکن زیارتی و معنوی آمادگی این تشرف را با فضاسازی‌های معنوی به دست آورند، از همکاری شهرداری قم و خانه خلاق و نوآوری اشراق برای برگزاری رویداد ملی مسئه محوری سقاخانه خبرداد.


به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در نشست خبری رویداد ملی مسئله محور سقاخانه (ایده های استارتاپی حوزه زیارت) که از سوی خانه خلاق و نوآوری اشراق در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در علوم انسانی ظرفیتی ایجادشده است که در قم می‌توانیم بحث رشد و شتاب‌دهی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهر قم از نعمت حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم و…. برخوردار است، ابراز کرد: قم شهری زیارت پذیر است و باید زائران تا پیش از تشرف به اماکن زیارتی و معنوی آمادگی این تشرف را با فضاسازی‌های معنوی به دست آورند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: در چند سال گذشته مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران به‌عنوان جاده فیروزه‌ای برای اقدامات فرهنگی و آداب تشرف در نظر گرفته شد که شیوع کرونا سبب عدم پیشبرد اهداف در این طرح شد که مجدداً برنامه‌ریزی‌ها برای این اقدامات صورت گرفته است.

وی اجرای طرح حریم حرم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: این طرح نیز از سه‌راه بازار تا میدان جانبازان برای استفاده از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این محور اجرایی شد که در این مدت بیش از ۴۰ رویداد مختلف در این طرح اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه بعد از گذشت ۷ سال، برنامه سلام فرمانده در میدان بزرگ امام خمینی(ره) صورت گرفت، اضافه کرد: این برنامه آغازگر حرکت و جریان فرهنگی سرود سلام فرمانده در کشور و کشورهای مختلف شد.

وی با بیان اینکه فضای شهرهای زیارتی باید متفاوت‌تر از دیگر شهرها باشد، یادآور شد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید در این مسیر همیار دستگاه‌های مختلف باشند تا بتوان از فرصت زیارت برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به بازدید چندماه قبل از خانه خلاق و نوآوری اشراق و فعالیت های این خانه خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های این خانه تصمیم به همکاری گرفته شد و نخستین رویداد ملی مسئله محور سقاخانه (رویدادهای استارتاپی حوزه زیارت) با همکاری این خانه و شهرداری های قم، شیراز، مشهد و ... برگزار خواهد شد.  

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رویداد ملی مسئله محور پذیرش و حمایت از ایده‌های استارتآپی حوزه زیارت (سقاخونه) می توانند به نشانی اینترنتی saghakhoneh.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 31154118 با پیش شماره 025 تماس حاصل کنند.

پایان خبر /

13 دی 1401

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.