حضور خانه خلاق و نوآوری اشراق در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان قم

news-thump
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم با حضور خانه خلاق و نوآوری اشراق توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم با حضور خانه خلاق و نوآوری اشراق توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، سید مهدی قریشی معاون استاندار قم در حاشیه بازدید از غرفه خانه خلاق و نوآوری اشراق در  نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان قم با قدردانی از فعالیت های این خانه طی سخنانی گفت: بمناسبت هفته پژوهش و فناوری برنامه هایی طراحی شده است که این نمایشگاه یکی از آنهاست و با حضور شرکت های دانش بنیان، فناوران، پژوهشگران و دانشگاه های استان برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه بنوعی هم عرضه و هم تقاضای فناوری انجام می شود و شرکت های دانش بنیان و فناور علاوه بر ارائه دستاوردهای خود آمادگی دریافت نیازهای صنایع و تولیدکنندگان را داشته و حتی پژوهشگران و دانشگاه ها نیز می توانند از نیازهای پژوهشی بازدیدکنندگان مطلع شده و همکاری نمایند.

قریشی ادامه داد: علاوه بر حضور متخصصین، بازدید عموم مردم نیز از نمایشگاه بسیار تاثیر گذار می باشد چرا که با توانمندی های شرکت های بومی و جوانان استان آشنا می شوند و خودباوری که امروز نیاز جامعه ماست تقویت می شود.

معاون استاندار جایگاه استان قم را بلحاظ تعداد شرکتهای دانش بنیان مناسب دانسته و گفت: استان قم با دارا بودن ۱۱۸ شرگت دانش بنیان جایگاه هفتم را در کشور دارد که بخشی از آنها در نمایشگاه حضور دارند.

قریشی با اشاره به برنامه های ستاد اقتصاد  دانش بنیان استان گفت: ظرفیت های قانونی خوبی امسال برای شرکت های دانش بنیان ایجاد شد و به دستگاه های متولی ابلاغ شد تا ظرفیتهای قانونی را شناسایی و اقدام نمایند و علاوه بر آن شرکتهای دانش بنیانی که مشکلاتشان از طریق دستگاه های استانی قابل حل است نیز شناسایی و در جلسات ستاد به آنها پرداخته می شود.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و به منظور شناسایی، حمایت و شبکه سازی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های فرهنگی، مبادرت به تأسیس خانه خلاق و نوآوری اشراق نموده است. در این خانه، ایده‌های خلاق و نوآورانه که قابلیت ترویج ارزش‌های فرهنگی به صورت تاب‌آور را داشته باشد پذیرش شده و از طریق حمایت‌های آموزشی، مشاوره‌ای، امکاناتی و مادی سعی می‌شود شرایطی فراهم آید که ایده‌های پذیرش شده به بلوغ رسیده و بتوانند در قامت یک خدمت یا محصول فرهنگی در گستره‌ی جامعه‌ی اسلامی زمینه ساز نشر و توسعه ارزش‌های فرهنگی و دینی بشوند.

پایان خبر /

14 آذر 1401

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.