مدل مهم ترین نقطه ثقل و گرانیگاه کسب و کار نوآور و خلاق است

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در سومین جلسه سه جانبه منتورینگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که ویژه تیم ایده «استدیو کوهستان»(مستقر از این مرکز) برگزار شد، ابراز داشت: وقتی فردی وارد عرصه ای می شود که جنسی از نوآوری و خلاقیت در آن است، باید مدل قبلی دوباره برای استفاده در مدل فعلی کاملاً طراحی شود، یعنی اگر فرد یا گروهی مدل دقیقی نداشته باشد، ممکن است که از مرحله ای به مرحله دیگر و شتاب گیری و تداوم با مشکل مواجه شود و کسب و کار به دلایل متعدد به یکباره با شکست مواجه گردد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در سومین جلسه سه جانبه منتورینگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که ویژه تیم ایده «استدیو کوهستان»(مستقر از این مرکز) برگزار شد، ابراز داشت: وقتی فردی وارد عرصه ای می شود که جنسی از نوآوری و خلاقیت در آن است، باید مدل قبلی دوباره برای استفاده در مدل فعلی کاملاً طراحی شود، یعنی اگر فرد یا گروهی مدل دقیقی نداشته باشد، ممکن است که از مرحله ای به مرحله دیگر و شتاب گیری و تداوم با مشکل مواجه شود و کسب و کار به دلایل متعدد به یکباره با شکست مواجه گردد.

وی با بیان این که مدل مهم ترین نقطه ثقل و گرانیگاه یک کسب و کار نوآور و خلاق است، افزود: منطق ما این است که پافشاری کرده و حداقل باید مدل الگوریتم بر روی کاغذ منطقی و اصولی باشد و باید منتور، مشاور و هیئت داوران در جلسات متعدد روی مدل فکر کرده و نظر خود را ارائه دهند، چرا که این مدل قرار است زیربنای کسب و کاری شود که خلاق و نوآور است و باید در آینده یک نهال بزرگ شود و حداقل ۱۰۰ نفر(مستقیم یا غیرمستقیم) در این مدل کار کنند و این مدل باید ۵۰ سال آینده را پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: برای یک مدل باید وقت صرف کرد و با دقت مطالعه شود؛ گاهی اوقات جابجاکردن یک مؤلفه جزئی که شاید خیلی برجسته نباشد، ممکن است سیستم الگوریتم را به هم بریزد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: جلساتی را با منتورهای تیم ها برگزار کردیم و برای تیم ها و منتورها زحمت هایی را ایجاد کرده ایم ولی نتیجه اش آن خواهد شد که منطق و الگوریتم آن بر روی کاغذ، شفاف و روشن و دقیق تنظیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: البته بیزینش پلن که مرحله بعد است، نقشه راه تحقق و اجرای آن است؛ اصرار مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق مبنی بر نوشتن مدل، بدین خاطر است که فارغ از این که اکنون ایده شما به کسب و کار رسیده، مدل را منطقی بنویسید، سپس گفته می شود که چطور وضع موجود را به وضع مطلوبِ درج شده در مدل برسانیم که شاید سه ماه یا سه سال به طول بینجامد و این مسأله در بیزینس پلن دیده می شود.

وی گفت: بر روی مدل ایده زمان صرف کرده و بر روی مدل کار کنید و این مسأله مورد تأکید ماست و همه زمینه های لازم را فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق منتورهایی دارد که تمام فکر و دغدغه شان این است که به تیم ایده ها کمک کنند؛ همچنین شبکه مشاورین را پیش بینی کرده ایم که دو سه مورد فعال شده اند و در تمام قسمت ها مشاور تخصصی هم داریم؛ این مسأله، به این معنا نیست که ممکن است منتور کار نکند ولی هر چه با افراد مختلف مشورت شود، ضریب اطمینان نسبت به ایده بالاتر می رود و حتی ممکن است که با مراجعه به مشاور دیگر هیچ نکته ای بر تیم افزوده نشود، اما همین مشاور، بر اطمینان نسبت به مدل می افزاید.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به وجود آموزش های صورت گرفته این مرکز در مدرسه فناوری فانوس افزود: در کنار نکات بیان شده، بسته های آموزشی را پیش بینی کرده ایم و کلیات آموزش های مرکز در مدرسه فناوری فانوس وجود دارد و تازه های آموزشی در این اپلیکیشن در حال افزایش بوده و دائماً در حال توسعه است.

وی تصریح کرد: در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق هدفمان این است که بوم های کسب و کار تیم ایده ها به شرکت خلاق بین المللی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی ابراز داشت: هدف از جلسات سه جانبه(مسؤولان مرکز، مسؤول و منتور تیم ایده)، بررسی روند فعالیت های تیم ایده در مرکز، روند تکمیل فرم بوم کسب و کار، شیوه تعامل و همکاری تیم با منتور است.

وی یادآور شد: منتور ایده تیم ها را بر اساس تلقی خود بیان می کند و اعضای تیم آن را تصدیق خواهند کرد و سپس منتور تیم، داوری و گزارش کار خود، مشکلات مسیر تحقق ایده، و پیشنهادات مد نظر خود نسبت مرکز و تیم ایده و فضاهای اشتراکی را تبیین می کند و یک بار هم تیم به بیان فعالیت های صورت گرفته و نقاط قوت و ضعف و مشکلات و پیشنهادات می پردازد.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: با نکاتی که توسط منتور و تیم ایده بیان می شود، به مرور مدل فعالیت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تکمیل خواهد شد؛ سعی کردیم که مدل را از آنچه که در دنیا مرسوم است، بومی کنیم یعنی دستکاری زیر بنایی نکردیم، صرفاً با شرایط و اقتضائات طلبه خود انطباق می دهیم.

وی گفت: آرزوی ما این است که پنج سال آینده، افتخار کنیم که فلان برند مدتی در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق حضور داشته و امروز یک شرکت ملی یا بین المللی است؛ وظیفه مان است که برای آرزویمان تلاش کنیم و مابقی به توکل به خدا و تلاش و تمرکز برمی گردد و وقتی این سه مسأله در کنار هم قرار می گیرد، معجزه می کند.

در این جلسه، حسن کریمی «مدیر تیم ایده استدیو کوهستان» و مهدی چپریان «منتور این تیم» به ارائه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه نکات مختلفی پیرامون ارتقای این تیم مطرح گردید و تأکید شد که در حوزه آموزش ورود کرده و با توجه به تخصصشان بتوانند تعداد بیشتری را آموزش و تکثیر دهند تا توانمندی شان در حوزه مشاوره گسترش یابد.

تیم ایده استدیو کوهستان جزو سه تیم برتر بود که در ارزیابی اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ که از تیم های مستقر در مرکز انجام شد، جزو تیم های منتخب بوده است.

این تیم ایده ضمن این که جزو تیم های مستقر هستند، با توجه به این که توانمندی و استعداد مجموعه شان در زمینه مهندسی و طراحی هنرهای استارتاپ ها است، در حال حاضر در قالب مشاوره با مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق همکاری می کنند و مشاور هنری چند تیم مستقر در این مرکز هستند.

پایان خبر /

16 خرداد 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.