وبینار آموزشی «آشنایی با استارتاپ های رسانه ای» برگزار شد

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، وبینار آموزشی «آشنایی با استارتاپ های رسانه ای» به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، وبینار آموزشی «آشنایی با استارتاپ های رسانه ای» به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به صورت مجازی برگزار شد.

در این وبینار، محمدتقی استیری «رییس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و منتور مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» با بیان تعریفی از استارتاپ، ابراز داشت: استارتاپ در اصطلاح عامه به کارهای جدید و نوپا گفته می شود که شروع فرآیند این کار، بر اساس نیازسنجی از مخاطب و بازار به وجود آمده است.

وی، دیجی کالا، کافه بازار، اسنپ و تپسی را از استارتاپ های رسانه ای در ایران عنوان کرد و افزود: در دو سال اخیر به جهت شیوع ویروس کرونا به شدت فضای برگزاری ایده شوها، استارتاپ های فرهنگی و استارتاپ های کسب و کار تحت تأثیر کرونا با مشکل مواجه شد اما در این فاصله زمانی، ۱۰ استارتاپ برتر دنیا شناسایی شدند.

وی بر ضرورت برخورد موشکافانه با استارتاپ های فرهنگی و رسانه ای تأکید کرد و ادامه داد: در فضای فرهنگی کشورمان در خصوص استارتاپ های فرهنگی و رسانه ای باید تأمل کنیم و با نگاه موشکافانه ای با آن برخورد کنیم.

رییس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، شناخت نیاز مخاطب را رمز موفقیت ۱۰ استارتاپ موفق دنیا در ایام شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: در همین برهه زمانی ۱۰ استارتاپ در دنیا موفق شدند؛ پس از بررسی مشخص می شود که این ۱۰ استارتاپ دقیقاً نیازهای مخاطب خود را در حوزه کارهای خود شناخته اند و به آن توجه کرده اند و برای تکامل آن ایده تلاش کرده و نهایتاً موفق شده اند.

وی ضمن تبیین چند مورد از استارتاپ های ایرانی در حوزه رسانه، به سیر ارائه و طرح یک استارتاپ به جهت ساختاری اشاره کرد و گفت: یک ایده ابتدا مطرح و پس از طی مراحلی و به هسته فناور تبدیل می شود و سپس رشد کرده و وارد چرخه بیزینس پلن نویسی و مدل نویسی و ارائه حرفه ای می شود و به یک شرکت خلاق تبدیل خواهد شد و در ادامه، اعتبارات دریافت می کند و وارد فضای تولید مدل و نمونه کار می شود و سپس وارد چرخه بالادستی خود خواهد شد.

استیری با بیان این که در کنار کسب و کار فرهنگی می توان ملاحظات اعتقادی و شرعی را مدنظر داشت، افزود: ایده های متعددی در میان طلاب و فعالان فرهنگی و مخاطبان این وبینار وجود دارد که می توانند از همان ابتدا در چرخه تأثیرگذاری و درآمد زایی فرهنگی، خود را بر مبنای یک کار تعریف کنند و جدای از بعد معنوی، بعد مادی آن می تواند به یک کسب و کار فرهنگی تبدیل شود که تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه، با اشاره به ویژگی های کارآفرینان و سه دلیل موفقیت یک کارآفرین، به بیان تکنیک های ایده پردازی در حوزه استارتاپ های فرهنگی و رسانه ای پرداخت.

رییس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که در ایده پردازی، تمرکز بر کمیت مهم است، گفت: باورهای ذهنی غلط مانع موفقیت و پیشرفت در حوزه تولیدات فرهنگی به خصوص در حوزه رسانه است؛ باید مراقب بلوک ها و موانع ذهنی در این قضیه باشیم؛ راهکار آن، کنترل ورودی ها به ذهن و پرداختن به یک مسأله است.

وی در پایان، سه ضلع موفقیتی و پیشرفت در حوزه فرهنگ در کشور از منظر فرمایشات مقام معظم رهبری را تبیین کرد.

علاقه مندان می توانند با دانلود اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس از طریق لینک https://news.aboaeine.ir/fanoos/ و نصب این اپلیکیشن، به متن کامل وبینار مذکور دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است، وبینارهای مدرسه فناوری فانوس برای ارتقاء یادگیری و توسعه توان تیم های نوپا در اکوسیستم فناوری های فرهنگی به صورت هفتگی در یک موضوع خاص و مورد نیاز اکوسیستم برگزار می گردد.

پایان خبر /

20 تیر 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.