کارگاه «آموزش تدوین طرح کسب و کار ویژه استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی» برگزار می شود

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، کارگاه «آموزش تدوین طرح کسب و کار»به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، کارگاه «آموزش تدوین طرح کسب و کار»به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار می شود.

این کارگاه با ارائه دکتر ممیز «عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مولف و مترجم بیش از بیست و پنج کتاب در زمینه کارآفرینی» برگزار خواهد شد.

سرفصل های کارگاه «آموزش تدوین طرح کسب و کار» عبارتند از: «تعریف و اهداف تدوین طرح کسب و کار BP»، «شناخت ابعاد مختلف طرح کسب و کار» و «بایدها و نبایدها در طرح کسب و کار».

کارگاه آموزشی مذکور در روز دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ الی ۱۸ برگزار می شود؛ ثبت نام شرکت در این کارگاه از طریق لینک https://news.aboaeine.ir/F3V4H صورت می گیرد.

علاقه مندان جهت اطلاع از برنامه های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق می توانند به نشانی اینترنتی noavari.dte.ir و یا کانال ایتا به آدرس noavari_dte@ مراجعه نمایند.

صاحبان کسب و کار، گاها بجای صرف وقت بیشتر برای طراحی مدل کسب و کارشان بیشتر وقت خود را برای، تعریف محصول و حواشی آن صرف می کنند تا نشان دهند چگونه برای مشتری خود ارزش آفرینی خواهند کرد، اما به ندرت به این موضوع می پردازند که این ارزش چگونه به کسب و کاری سودآور تبدیل می شود.

طراحی مدل کسب و کار این امکان را به صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط و کارآفرینان می‌دهد که با در نظر گرفتن عوامل کلیدی موفقیت، شایستگی‌های محوری برای دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار مورد نظر را معین و مشخص کنند با چه روش و مدلی این شایستگی‌ها را فراهم خواهند کرد. نکته‌ای که باید رعایت شود این است که الزامات موفقیت در کسب و کار باید تا جایی که امکان‌پذیر است محدود به مهم‌ترین الزامات شود و با نگرشی استراتژیک انتخاب شوند نه جزئی نگر.

تفاوت هایی بین “طرح کسب و کار” و “مدل کسب و کار” وجود دارد که اگر بخواهیم به اختصار به بگوییم: طرح کسب و کار یا Business Plan به توصیف فعالیت شرکت شما می پردازد. این سند مکتوب اهداف عملیاتی و مالی شرکت شما برای آینده و نقشه ی پیشنهادی آن برای رسیدن به این اهداف را تبیین می کند. یک طرح کسب و کار توصیف می کند شما شرکت خود را چگونه و کجا اداره خواهید کرد. مدلی که برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید (Business Model) به تفصیل و با جزئیات در طرح کسب و کار شما آورده می شود.

پایان خبر /

24 تیر 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.