وبینار «تحقیقات بازار ویژه استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی» برگزار شد

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، عسکری غلامزاده «مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی» در وبینار «تحقیقات بازار ویژه استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی» که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، ابراز داشت: مقوله بازار از اهمیت بالایی برخوردار است اما به خصوص در فناوری و نوآوری مغفول واقع می شود؛ شرکت ها نسبت به بازاریابی اهمیت زیادی قائل نیستند، کما این که شرکت هایی هستند که محصول را ساخته اند اما در فروش موفق نبوده اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، عسکری غلامزاده «مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی» در وبینار «تحقیقات بازار ویژه استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی» که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، ابراز داشت: مقوله بازار از اهمیت بالایی برخوردار است اما به خصوص در فناوری و نوآوری مغفول واقع می شود؛ شرکت ها نسبت به بازاریابی اهمیت زیادی قائل نیستند، کما این که شرکت هایی هستند که محصول را ساخته اند اما در فروش موفق نبوده اند.

وی به تییین تفاوت تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار پرداخت و افزود: تحقیقات بازاریابی به تبلیغات، رضایت مشتریان و تغییر نگرش نسبت به برندینگ می پردازد اما تحقیقات بازار به حجم بازار، بررسی بازار هدف و تقسیم بندی بازار اشاره دارد؛ این دو مفهوم در قیمت گذاری و ویژگی های محصول با هم مشترک هستند.

وی مؤلفه های بازاریابی را برشمرد و در ادامه به بیان تعریفی از تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار اشاره کرد و یادآور شد: تحقیقات بازاریابی به مفهوم توسعه، مکان و عرضه محصول و به مستقل و وابسته بودن هدف می پردازد؛ تحقیقات بازار شامل مطالعه بازار و بحث مخاطب در بازار است و به تحقیقات بازاریابی بازخورد می دهد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مراحل انجام تحقیقات بازار عبارتند از: خلاصه یا پیش زمینه، طراحی تحقیق، انتخاب روش تحقیق بازار، تعیین داده ها و گزارش و نتیجه گیری.

عسکری غلامزاده تصریح کرد: اگر در یک کسب و کار ورود کرده و بازار را بررسی کردیم و مشاهده شد که خریداران محدود هستند و عرضه کنندگان زیادند، مصرف کنندگان محدود در مورد قیمت، بازار و آینده کسب و کار تصمیم گیرنده هستند، اما اگر تأمین کنندگان کسب و کار شما محدود باشند، آنها تصمیم گیرنده هستند و نسبت به کسب و کارهایی که تامین کنندگانشان زیادند، تأثیر زیادی دارند.

وی، روش های تحقیقات بازار را مشتمل بر سه دسته «کمی و کیفی»، «تحقیقات پایه یا اولیه» و «تحقیقات ثانویه» دانست و به تشریح هر یک از این موارد پرداخت.

علاقه مندان می توانند با دانلود اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس از طریق لینک http://noavari.dte.ir/fanoos/ و نصب این اپلیکیشن، به متن کامل وبینار مذکور دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است، وبینارهای مدرسه فناوری فانوس برای ارتقاء یادگیری و توسعه توان تیم های نوپا در اکوسیستم فناوری های فرهنگی به صورت هفتگی در یک موضوع خاص و مورد نیاز اکوسیستم برگزار می گردد.

پایان خبر /

03 شهریور 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.