رهبری تیم ‌های کارآفرین فرهنگی چگونه است

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، سیدمحمد قلمکاریان «عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان» در وبینار آموزشی «رهبری تیم‌های کارآفرین فرهنگی» که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، ابراز کرد: برای رهبری تیم های کارآفرین فرهنگی چند مؤلفه لازم است که عامل بودن رهبر گروه، اولین مؤلفه به شمار می رود؛ در یک گروه کارآفرین فرهنگی زمانی می توانیم نفوذ کنیم که رهبر، عامل و اهل عمل به سفارشات باشد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، سیدمحمد قلمکاریان «عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان» در وبینار آموزشی «رهبری تیم‌های کارآفرین فرهنگی» که به همت مدرسه فناوری فانوس وابسته به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار شد، ابراز کرد: برای رهبری تیم های کارآفرین فرهنگی چند مؤلفه لازم است که عامل بودن رهبر گروه، اولین مؤلفه به شمار می رود؛ در یک گروه کارآفرین فرهنگی زمانی می توانیم نفوذ کنیم که رهبر، عامل و اهل عمل به سفارشات باشد.

وی، دیگر مؤلفه مسؤول و رهبر تیم های کارآفرن فرهنگی را اعتماد سازی عنوان کرد و افزود: شرایط ایجاد اعتماد عبارتند از: دادن اطلاعات به موقع و کامل به کلیه اعضاء، دعوت افراد به شکل واحد، برخورد احترام آمیز و تلاش در جهت اعتلای همه اعضا و جدی گرفتن ارزش ها.

وی با بیان این که صداقت سومین مؤلفه رهبر گروه های کارآفرینی فرهنگی است، یادآور شد: دیگر مؤلفه در رهبر تیم های کارآفرین فرهنگی، شفاف کردن انتظارات و عدم برخورد چندگانه می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار داشت: عذرخواهی صمیمانه به هنگام خطا و اشتباه، پایبندی به تعهدات و ارتباط از دیگر مؤلفه های لازم در رهبر تیم های کارآفرینی فرهنگی است. هیچ عاملی به اندازه ارتباط چهره به چهره نمی تواند شور و شوق را در اعضاء گروه بالا ببرد؛ رهبر گروه با روی گشاده به حرف های اعضاء خوب گوش بدهد.

وی گفت: پرداختن به یادگیری یکی دیگر از مؤلفه های رهبر تیم های کارآفرینی فرهنگی است که علاوه بر تولید یا هر خدمتی که قرار است در یک گروه فرهنگی انجام می شود، باید یادگیری هم صورت بگیرد، چرا که با یادگیری، اشتباهات کم می شود.

قلمکاریان، از دیگر مؤلفه های لازم در رهبری تیم های کارآفرین فرهنگی را قدردانی و تشویق دانست و تصریح کرد: این مؤلفه باید برای یک مدیر، روش زندگی شود.

وی افزود: ایجاد انگیزش های خلاقیت بر فکر انسان ها، یکی دیگر از مؤلفه های رهبر تیم های کارآفرین فرهنگی است؛ بزرگترین نعمت درد (درد نسبت به جامعه، درد نسبت به کار فرهنگی) است.

وی با بیان این که برای گروه خود چشم انداز، رسالت و مأموریت، راهبرد و استراتژیک داشته باشید، یادآور شد: برای داشتن استراتژی حتماً جدول swot (فرصت و تهدید، ضعف و قدرت) دارا باشید.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان در پایان به معرفی چند کتاب پرداخت و ابراز کرد: پیشنهاد می شود که کتاب های «فرهنگ ایده پردازی و ایده پردازی فرهنگ»، «فرصت تاریخ صنایع فرهنگی صنایع خلاق» و «بانک تهی دستان» را مطالعه نمایید.

علاقه مندان می توانند با دانلود اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس از طریق لینک  https://news.aboaeine.ir/fanoos/  و نصب این اپلیکیشن، به “متن کامل وبینار مذکور” دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است، وبینارهای مدرسه فناوری فانوس برای ارتقاء یادگیری و توسعه توان تیم های نوپا در اکوسیستم فناوری های فرهنگی به صورت هفتگی در یک موضوع خاص و مورد نیاز اکوسیستم برگزار می گردد.

پایان خبر /

03 مهر 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.