ارائه ۳۵ خدمت به دارندگان اعتبارنامه شرکت خلاق

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست مشترک با مرتضی بردستان «مدیرکل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران» ابراز کرد: این مرکز با هدف حمایت از ایده های استارتاپی در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق تأسیس شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست مشترک با مرتضی بردستان «مدیرکل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران» ابراز کرد: این مرکز با هدف حمایت از ایده های استارتاپی در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق تأسیس شده است.

وی با بیان این که چند کار را به صورت موازی انجام می دهیم، افزود: هسته مرکزی این مجموعه، کریدور میزبانی و رشد است که همه شتابدهنده ها دارا هستند، یعنی پذیرش، آموزش و مشاوره و منتورینگ تیم ایده تا تبدیل شدن به یک شرکت خلاق با محصول نوآور و تاب آور و رسیدن مرحله درآمدزایی و تجاری سازی. در حال حاضر ۵۰ تیم ایده در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق وجود دارد.

به روز رسانی اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس تا یک ماه آینده

وی یادآور شد: آموزش های فناوری را کمی از منطق رشد جدا کرده و در قالب اپلیکیشنی تحت عنوان مدرسه فناوری فانوس راه اندازی کردیم و در کافه بازار موجود است و تا یک ماه آینده بروزرسانی اساسی می شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: در این اپلیکیشن سعی کردیم محتواهایی که طلاب نیاز دارند را تأمین کنیم و با دادن اطلاعات، دانش، انگیزش، نگرش و مهارت به طلبه، به تدریج وارد کسب و کار شود.

مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق؛ کارگزار داوری و ارزیابی ایده ها در سراسر کشور

وی گفت: رویدادهای ملی ایده پردازی در قالب رویداد ملی «کاریزمن» راه اندازی کردیم که در این راستا سامانه ای را طراحی کردیم؛ این رویداد، منطق و میزکاری دارد و ایده هایی ارسال می شود و فرآیند تمرین و تجربه، آموزش و مشاوره طی می شود و سپس داوری ایده ها صورت می گیرد و در ادامه برترین ایده انتخاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به اعطای اعتبارنامه مبادی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: این مرکز یکی از کارگزاران داوری و ارزیابی در سراسر کشور است که به شرکت هایی که رسماً کار خلاقانه انجام می دهند و می خواهند اعتبارنامه شرکت خلاق را دریافت کنند، پس از داوری، این اعتبارنامه اعطا می شود.

ارائه ۳۵ خدمت به دارندگان اعتبارنامه شرکت خلاق

وی افزود: اعطای اعتبارنامه مبادی ظرفیتی برای NGO های شما که جنس کار خلاقانه دارند و در آغاز درآمدزایی هستند، می توانند مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند و پرونده شان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارجاع خواهد شد و اعتبارنامه شرکت خلاق را دریافت می کنند؛ این اعتبارنامه قابلیت هایی را می آورد که این معاونت ۳۵ خدمت را به صورت رایگان برای این کانون ها و NGO ها دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های تعاملی دو مجموعه یادآور شد: در فضای تعاملی می توانیم کمک کنیم که یک طلبه حوزوی وارد کسب و کار فرهنگی شود، چرا که این نوع کسب و کار مأموریت تبلیغی طلبه را تأمین می کند، چرا که در جنس امور فرهنگ فعالیت می کند و حوزه رفاه و معیشت طلبه را تأمین می کند.

لوازم ورود طلاب به عرصه نوآوری و خلاقیت

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ابراز کرد: برای اینکه طلبه ها در این فضا وارد شوند، مواردی اعم از ایجاد نگرش کسب و کار فرهنگی، دانش حوزه های کسب و کاری، مهارت، امکانات و تسهیلات لازم است.

وی با اشاره به ظرفیت های خواهران طلبه گفت: در حوزه علمیه خواهران فرصت های زیادی مثل همت، سلیقه، دغدغه، قانع وجود دارد؛ در ضمن چون مسئولیت مالی معیشت و زندگی بر عهده ندارند، تاب آوری شان تا حصول نتیجه بیشتر است.

وجود میدان های بسیار وسیع کسب و کارهای فرهنگی پیش روی بانوان

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اظهار داشت: میدان هایی که خواهران می توانند کسب و کار فرهنگی داشته باشند، بسیار وسیع است، مانند: استارتاپ، آزادکار، تشکیل مؤسسات فرهنگی هنری رسانه ای اجتماعی، انتشارات، راه اندازی آموزشگاه آزاد هنری، مشاغل خرد و خانگی که نزدیک به ۵۰۰ رشته مستقیم فرهنگی از جمله یراستاری، گرافیک و… وجود دارد که قانون هم پشتیبانی می کند.

وی افزود: آموزش های لازم را ارائه می دهیم تا در عرصه های فنی و حرفه ای، هنری، رسانه ای، تشکلات حقوقی، حوزه ادبیات و شعر، بازی و اسباب بازی و… فعالیت کنند؛ یعنی میدان را باز می کنیم تا بعد از کسب مهارت، فرصت رشد هم ایجاد شود که ایده را ثبت و پذیرش شوند.

خدمات مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در بازه زمانی ثبت ایده تا تبدیل شدن به شرکت خلاق

وی یادآور شد: از زمان ثبت ایده تا تبدیل شدن به یک شرکت خلاق، می توانیم کمک علمی، فکری، مشاوری، منتوری و خدماتی ارائه دهیم و این کمک ها همه جا امکان پذیر نیست، مثلاً وقتی نیاز به مشاوره دارد، امکانش را فراهم و هزینه ها مربوط به اساتید و مشاورین و… را ما تأمین می کنیم یا در حوزه ثبت، بازاریابی و… می توانیم کمک کنیم که این یک فرصت است.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تصریح کرد: می توانیم در قامت یک باشگاه کارآفرینی و خلاقیت یک کار مشترک را شکل بدهیم؛ این مرکز می تواند پشتیبانی های آموزشی، مشاوره ای، منتوری، استاد، ضبط آنلاین، آزمون و گواهی را عهده دار شود و ارتباط گیری با شبکه، ایجاد زمینه های ارتباطی، تنظیم برنامه، تعریف دوره ها، اطلاع رسانی، جدول برنامه ها و نوع ارتباط بر عهده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران باشد.

راه اندازی مدرسه فناوری فانوس به منظور خدمات دهی آموزشی شبانه روزی

وی با بیان این که برای تجمیع و شبکه کانون ها باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم، گفت: دلیل تأسیس مدرسه فناوری فانوس، خدمات دهی آموزشی شبانه روزی بود؛ در راستای این همکاری می توانیم مثلاً ۵۰ کلاس در زمینه مشاغل خانگی و آشنایی با استارتاپ و… تولید و بارگذاری و به دانش آموختگان اطلاع رسانی کنیم که در آینده یک رویداد ایده پردازی مرتبط برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به ظرفیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ابراز کرد: ظرفیت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های این مرکز می دانیم، مخصوصا که کانون ها را مستقل طراحی کردید و قدرت تصمیم گیری و اقدام برایشان مستقل است، که بسیار راحت پیش می روند و درگیر سیستم های اداری نیستند.

امکان برگزاری دوره های آموزشی به فراخور جایگاه افراد در حوزه خواهران

وی افزود: مانند یک مدرسه علمیه که یک همایش یا وبینار را تعریف می کند و بقیه شرکت می کنند، برای مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق هم یک فضایی را در نظر بگیرید و این مرکز دوره های آموزشی را به صورت وبینار ویژه طلاب خواهر ارائه خواهد کرد.

وی یادآور شد: در خصوص برگزاری دوره ها، به فراخور جایگاه افراد، آموزش هایی را تعریف کرد، به عنوان مثال برای فردی که مسئول کارآفرینی است، آموزش های بیشتری را تعریف کنیم.

وجود ۶۳ هزار دانش آموخته حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور

در این نشست مشترک، بردستان اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ۶۳ هزار دانش آموخته در سراسر کشور (به جز خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی) دارد.

وی گفت: طی ابلاغیه به ۵۰۰ مرکزی که در کل کشور داریم، مشخص شد مراکزی که بیش از ۵۰ دانش آموخته داشته و تمایل دارند تا همکاری داشته باشند، اعلان آمادگی کنند.

وی تصریح کرد: در گام اول، ۱۸۰ مدرسه این کانون دانش آموختگان را تشکیل دادند و پیشنهاداتی مبنی بر عدم دولتی و حوزوی این کانون ها رسید. یعنی حوزه این کانون ها را ثبت نکند و دانش آموختگان با برگزاری مجمعی نسبت به مراحل بعدی اقدام کنند.

مدیرکل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: تقریباً ۱۸۰ مجمع برگزار شد و حدود ۴۰ مجمع موفق به اخذ مجوز NGO از وزارت کشور شدند و حدود ۵۰ مجمع هم در مرحله ثبت شرکت هستند. این کار بزرگی است که در سطح کشور ۸۰ مرکز مردم نهاد با هدف مشترک تشکیل گردد و با هم لینک شوند.

وی ابراز کرد: یکی از کارهایی که کانون های دانش آموختگان انجام داده اند، شناسایی دانش آموختگان است که با توجه به تخصص، مهارت ها، ظرفیت ها و راه اندازی حلقه های تخصصی و سپس با هم شبکه می شوند؛ در مرحله تثبیت قرار داریم که با شناخت ظرفیت ها، اقداماتی را صورت دهیم.

بردستان افزود: یکی از ظرفیت ها، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق است تا این دانش آموختگان را به این مرکز معرفی کنیم تا با ارتقا دانش، مهارت و کسب و کار بتوانیم به دانش آموختگان کمک کنیم.

وی یادآور شد: آن چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد، برگزاری دوره های تغییر نگرش و پس از آن، تغییر دانش و مهارت به محصول است.

وی اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از لحاظ امکانات سخت افزاری و استدیویی اعلام آمادگی می کند و حاضر هستیم خدماتی را به مرکز اشراق ارائه دهیم.

پایان خبر /

17 مهر 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.