آغاز دور جدید برنامه های جریان ساز نوآورانه فرهنگی و خلاق در فصل پاییز

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد محمدصادق در گفت و گویی با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول به ارائه گزارشی از برنامه های شش ماه اول فعالیت های معاونت آموزش و توسعه نوآوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و بیان چشم انداز برنامه های شش ماه دوم آن معاونت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد محمدصادق در گفت و گویی با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول به ارائه گزارشی از برنامه های شش ماه اول فعالیت های معاونت آموزش و توسعه نوآوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و بیان چشم انداز برنامه های شش ماه دوم آن معاونت پرداخت.

* برنامه های آموزش و توسعه توان؛ جریان ساز فعالیت های نوآورانه فرهنگی و خلاق

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در شش ماهه نخست سال جاری افزود: برنامه های آموزش و توسعه توان استارتاپ های خلاق و فرهنگی این مرکز در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ با رویکرد جریان سازی نوآوری فرهنگی در کشور در سه بخش وبینارهای تخصصی، ضبط استودیویی و مرکز مشاوره برای استارتاپ های فرهنگی برگزار گردید.

وی در خصوص ارائه برنامه های آموزشی مرکز ملی نواوری و خلاقیت اشراق در مدرسه فناوری فانوس یادآور شد: اولویت اصلی برنامه های آموزشی این مرکز در مدرسه فناوری فانوس، رفع نیاز های آموزشی تیم های پذیرش شده در مرکز است و همزمان علاقه مندان و نقش آفرینان اکوسیستم فناوری های فرهنگی مخاطب برنامه های مدرسه هستند و می توانند از آن ها بهره مند شوند.

* برگزاری وبینارهای تخصصی آنلاین در موضوعات صنایع فرهنگی و خلاق

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق، برگزاری وبینارهای تخصصی آنلاین را بخش اول فعالیت های مدرسه فناوری فانوس عنوان کرد و اظهار داشت: این وبینارها در شش ماه اول سال جاری در سه سطح برگزار شدند که سطح اول وبینارها مربوط به قبل از تشکیل استارتاپ و شرکت خلاق است؛ مباحثی که برای آشنایی افراد و تیم ها با فضای نوآوری و اکوسیستم صنایع فرهنگی و خلاق است، در این بخش آموزش داده شده اند.

وی گفت: سطح دوم وبینارها و کارگاه ها به موضوعاتی که بعد از تثبیت ایده، مورد نیاز یک تیم نوآور است، (از جمله تیم سازی، تهیه بوم کسب و کار، مباحث حقوقی و مجوزها) پرداخته است.

وی یادآور شد: در سطح سوم وبینارها به موضوعاتی از جمله جذب سرمایه، بازاریابی و تحقیقات بازار  و… پرداخته شد که برای توسعه کسب و کار مورد نیاز است.

معاون آموزش و توسعه نوآوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ضمن ارائه گزارشی از برگزاری وبینارهای تخصصی از سوی این مرکز تصریح کرد: در یک نگاه کلی با برگزاری میانگین هفته ای یک وبینار، ۲۴ وبینار تخصصی آنلاین با حضور مجموعاً حدود ۲۰۰۰ متقاضی، برای استارتاپ های صنایع خلاق و فرهنگی در موضوعات خلاقیت و ایده پردازی، مباحث حقوقی ثبت شرکت، مباحث حقوقی قراردادها، الزامات راه اندازی کسب و کارهای مجازی، طراحی مدل و طرح کسب و کار (بیزینس مدل و بیزینس پلن)، جریان های درآمدی کسب و کارهای حوزه علوم انسانی، تیم سازی و مدیریت تیم، جذب سرمایه و تأمین مالی، ارزش گذاری، دیجیتال مارکتینگ و تحقیقات بازار، هدف گذاری و تحقیقات بازار، کارآفرینی و تجاری سازی، منتورینگ، شبکه سازی و… برگزار گردید.

وی افزود: فیلم کامل این وبینارها جهت بهره مندی عموم علاقه مندان به فناوری های فرهنگی، در اپلیکیشن تخصصی مدرسه فناوری فانوس قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق، از رونمایی نسخه جدید اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس در آینده نزدیک خبر داد و ابراز کرد: لازم به ذکر است که نسخه جدید و بروزرسانی این اپلیکیشن با قابلیت های جدید ویژه فناوران فرهنگی به زودی در مراسمی رونمایی می گردد و خبرهای تکمیلی آن گزارش داده خواهد شد.

* ضبط استودیویی از ارائه اساتید توانمند در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی

وی در ادامه گزارش بخش دوم فعالیت های مدرسه فناوری فانوس، افزود: بخش دوم فعالیت های مدرسه فناوری فانوس مربوط به ضبط استودیویی از ارائه اساتید توانمند در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی است؛ در این بخش با هماهنگی مدرسان و اساتید مبرز کشوری در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی، دانش و تجربیات اساتید در قالب تک درس های تصویری ضبط شده است.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه ارائه اساتید مبرز در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در مدرسه فناوری فانوس یادآور شد: مدرسان و اساتید علاقه مند به تدریس می توانند با مراجعه به سایت مرکز درخواست تدریس خود را با ارسال رزومه ثبت نمایند.

* مشاوره های تخصصی برای حل مسائل استارتاپ ها

معاون آموزش و توسعه نوآوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، ایجاد شبکه مشاورین تخصصی در موضوعات مرتبط با کسب و کارهای خلاق و فناوری های فرهنگی را سومین بخش فعالیت های مدرسه فناوری فانوس عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش، ده ها ساعت مشاوره در زمینه های حقوقی، طراحی محصول، مدل کسب و کار و… با اساتید مرکز مشاوره مدرسه فناوری فانوس برای تیم های مرکز برگزار شده است.

* تشریح برنامه های شش ماه دوم مدرسه فناوری فانوس

وی برنامه های شش ماه دوم مدرسه فناوری فانوس را تمرکز بر رفع نیازهای آموزشی و مهارتی فناوران فرهنگی مطرح کرد و به تشریح این برنامه ها پرداخت و افزود: با تجربه ای که از فعالیت های شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ داشتیم و بازخوردهای مثبتی که از مخاطبان خود گرفتیم، برنامه های شش ماه دوم را با همکاری و استفاده از ظرفیت های فراوان خانه های فناوری فرهنگی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در اصفهان، خراسان رضوی و شیراز برنامه ریزی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق تصریح کرد: با تعامل بین شعب مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، وبینارهای تخصصی آنلاین را با اولویت موضوعات مورد نیاز اکوسیستم، اجرا و از ظرفیت شعب در تولید و ضبط استودیویی درس های مرتبط با فناوری های فرهنگی استفاده می کنیم.

وی افزود: از دیگر برنامه هایی که در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در صورت موافقت شورای مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق قصد اجرا داریم، برنامه مدرسه اشتغال و مرکز کاریابی فرهنگی است که در صورت تصویب بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

* توسعه نوآوری؛ شبکه سازی فناوری های فرهنگی با سازمان ها و اکوسیستم نوآوری کشور

وی، به برنامه های بخش توسعه نوآوری این مرکز پرداخت و ابراز کرد: در بخش توسعه نوآوری، فعالیت هایی که مربوط به ارتباطات برون سازمانی و تفاهم نامه هایی که منجر به تقویت و شبکه سازی اکوسیستم فناوری های فرهنگی و خلاق می شود، را برنامه ریزی و اجرا می کنیم.

معاون آموزش و توسعه نوآوری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق افزود: در این بخش، پیگیری تعاملات در سطوح مختلف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعاملات با بخش توسعه کسب و کار وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نهادهای حوزوی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، صندوق نوآوری و  شکوفایی، شتابدهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری و… انجام می شود.

* تعامل و ارتباط مرکز ملی اشراق با بیش از ۴۰ نهاد در سطوح مختلف در سال ۱۴۰۰

وی با بیان این که در شش ماه نخست سال جاری مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیش از ۴۰ نهاد در سطوح مختلف تعامل و ارتباط برقرار کرده است، یادآور شد: در این تعاملات به تفاهم های دوجانبه و چندجانبه خوبی رسیده ایم که اخبار آن منعکس شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اظهار داشت: بازدیدهایی از برخی مراکز اکوسیستم نوآوری در شش ماه اول به همراه مدیران این مرکز صورت گرفته که با هماهنگی هایی که قرار است جهت انتقال دانش و تجربه در شش ماه دوم انجام شود، برخی از این بازدیدها علاوه بر مدیران مرکز، همراه مدیران تیم های پذیرش شده مرکز انجام خواهد شد. با تشکر از تلاش های همه همکاران مرکز، امیدواریم در شش ماه دوم سطح تعاملات و تفاهم نامه ها را افزایش دهیم.

وی در پایان با دعوت از فعالان و فناوران فرهنگی گفت: دعوت می کنم که اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس را که یک اپلیکیشن تخصصی در زمینه توانمندسازی دانشجویان، فعالان فرهنگی و دانش آموختگان حوزه های علمیه است را از کافه بازار دانلود و نصب نمایند و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بخش های مختلف این برنامه از طریق راه های ارتباطی و یا در سایت مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق ارسال نمایند.

پایان خبر /

18 مهر 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.