نشست سه جانبه منتورینگ تیم ایده «مدرسه موفقیت» برگزار شد

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست سه جانبه منتورینگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که ویژه تیم ایده «مدرسه موفقیت»(مستقر از این مرکز) برگزار شد، ابراز داشت: مبنای جلسات سه جانبه این است که در جریان قرار بگیریم که آیا مدل ایده تکمیل شده است؟ لذا در این جلسه زاویه دیدمان ناقدانه است و سعی بر چالش کشیدن بوم این تیم ایده می باشد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست سه جانبه منتورینگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که ویژه تیم ایده «مدرسه موفقیت»(مستقر از این مرکز) برگزار شد، ابراز داشت: مبنای جلسات سه جانبه این است که در جریان قرار بگیریم که آیا مدل ایده تکمیل شده است؟ لذا در این جلسه زاویه دیدمان ناقدانه است و سعی بر چالش کشیدن بوم این تیم ایده می باشد.

وی افزود: با توجه به این که جنس کار این تیم ایده، فروش خدمت است و تمایز تیم در سرعت، دقت، قیمت مناسب است، باید این تمایز را به مخاطب ثابت کنید.

وی یادآور شد: تیم ایده موفقیت باید دامنه را گسترش داده و از سالی ۵۰ نفر به ۵۰۰۰ نفر ارتقاء یابد، چرا که گسترش مخاطب، بخشی از کار استارتاپ است.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با بیان این که در آینده باید به دنبال تربیت مربی و گسترش نرم افزار باشید، اظهار داشت: کارآیی ها و قابلیت های اپلیکیشنی که می خواهید منتشر کنید را روی کاغذ پیاده کنید.

وی ضمن بیان پیشنهادی گفت: با توجه به این که تمرکزتان برای عادت واره ها هست تا نگرش ها، فهرستی از عادت ها اعم از عادت واره های تغذیه ای، خواب، مسافرت، دیجیتال، رفقا را تنظیم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی ابراز کرد: عادت ها را درجه بندی و دسته بندی کنید، مثلاً عادت ها در جنسیت ها متفاوت دارد و… ؛ این نشان می دهد شما مطالعه و تحقیق کرده اید که در آینده برای تربیت مربی به شما کمک می کند که مربی ها با سبک و روش و مکتب شما کار کنند، بنابراین ثابت کنید که مدل تان تکثیر پذیر است؛ عادت، فردی و عادت واره، مدل های تکراری هستند که در قالب جمع یا به عبارتی عادات و رسوم و آیین ها شکل می گیرد.

در این جلسه، محمدصادق حیدری «مدیر تیم ایده مدرسه موفقیت» به ارائه دستاورد این تیم ایده و میزان پیشرفت و تمایز ارزش پیشنهادی در ایده مورد نظر را ارائه کرد و گفت: افزوده شدن دو نفر به تیم و تبدیل شدن کار انفرادی به تیمی، از جمله دستاوردها است؛ لازم است که ایده پرداز ایده خود را در کنار یک منتور کار را ادامه دهد.

وی افزود: ارزش پیشنهادی این ایده، مشتمل بر سه قسمت متربی، مربی و سازمان ها است. در نظر گرفتن این سه قسمت و برنامه ریزی بر هر سه بخش نیازمند کار تیمی است.

وی یادآور شد: برای هر سه بخش، بخصوص شرکت های خصوصی که برایشان بازدهی از اهمیت بیشتری برخوردار است، برنامه داریم. هدف اصلی مان در این برنامه آن است که در کنار مراجعه کننده باشیم تا به هدف مطرح شده برسانیم.

مدیر تیم ایده مدرسه موفقیت با اشاره به تلاش این تیم بر پایین آوردن هزینه برگزاری دوره های آموزشی اظهار داشت: ما تعداد بیشتری ثبت نام می کنیم و بخشی از کارها را با نرم افزار انجام می دهیم.

وی گفت: ۸۰ درصد از کاری که مربی انجام می دهد، نقش تذکر دادن مربی و رباط گونه می باشد، لذا هدفمان این است که بخشی از کارهای تذکری را با نرم افزار انجام دهیم.

حیدری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که نرم افزار مذکور دستیار مربی است یا متربی، تصریح کرد: اصل بر این است که دستیار مربی باشد تا در وقت مربی صرف جویی شود، مثلاً نرم افزار را تنظیم می کند تا در ساعت مشخصی به متربی ها تذکر دهد.

وی افزود: استراتژی این است که به جای مربی کار نکند، بلکه به نحوی باشد که متربی تصور نکند با نرم افزار کار می کند، بلکه تصور کند کار با مربی ای انجام می شود که یک ابزاری دارد که برنامه ها را تنظیم می کند. بنا بر این است که رباط بین مربی و متربی نباشد، بلکه پشت سر مربی باشد.

وی پس از بیان سؤالی در خصوص هدف ذکر شده در طرح کسب و کار یادآور شد: هدف به این صورت مشخص می شود که یک دوره فایل آموزشی (مانند: مدیریت زمان، انضباط فردی و تمرکز و دوره آموزشی هدف گذاری و…) قبل از دوره در اختیار مخاطب قرار می گیرد و پس از این آموزش، مخاطب فرا می گیرد که چگونه هدف گذاری کند. وظیفه مربی وظیفه این است که اگر هدف متربی اشکال داشت، رفع کند.

مدیر تیم ایده «مدرسه موفقیت» افزود: کما این که مؤسسات و مراکز آموزشی دیگر هم آموزش می دهند ولی خوب پشتیبانی نمی کنند و مخاطبین رضایت ندارند اما تمایز ما این است که دست مخاطب را بگیریم تا به هدف برسد.

وی تصریح کرد: مزیت رقابتی ایده مدرسه موفقیت این است که رقبای این ایده برای مخاطب وقت نمی گذارند و اینگونه عمل می کنند که مخاطب پیگیر است؛ از دیگر مزیت های رقابتی این تیم، قیمت مناسب دوره های آموزشی است.

حیدری به متد این تیم پرداخت و شبهات موجود در خصوص مدل این متد، اعم از این که آیا متد این تیم شخصی سازی یا الگوبرداری شده است و این که نحوه شناسایی عادات فرد چگونه است، افزود: برخی عادت ها (مانند زیاده روی در استفاده از موبایل، خواب دیروقت یا عدم ورزش) به نام شاه کلید است که با تغییرشان مابقی عادت ها هم درست می شود، مانند وقتی ورزش را در عادت ها می برید تغذیه هم متفاوت می شود.

وی با اشاره به این که نرم افزار مدرسه موفقیت، برخی از امکانات و همچنین محتوایی که روزانه در این اپلیکیشن منتشر می شود، رایگان است، ابراز کرد: اما اگر فردی بخواهد در کنار این قابلیت ها، مربی را هم همراه خود داشته باشد، هزینه پرداخت می کند؛ پس این نرم افزار در حالت عمومی رایگان است و خود این باعث جذابیت است و حس خوبی را ایجاد می کند؛ به عنوان مثال، چند دانش آموزش کنکوری با هم یک مربی می خواهند و یک گروه می شوند و مربی به یک گروه اختصاص داده می شود که با این کار، هزینه ها کم می شود.

پایان خبر /

24 مهر 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.