نشست سه جانبه منتورینگ «شتاب دهنده استعداد آنام» برگزار شد

news-thump
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نواوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست سه جانبه منتورینگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که ویژه شتابدهنده استعداد آنام(مستقر از این مرکز) برگزار شد، ابراز کرد: هدف اصلی از برگزاری نشست های سه جانبه، نزدیک شدن به فضای کاری این شتابدهنده است و اشکالات و موانع را برطرف و فرآیند را بررسی کنیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی نواوری و خلاقیت اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشست سه جانبه منتورینگ مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق که ویژه شتابدهنده استعداد آنام(مستقر از این مرکز) برگزار شد، ابراز کرد: هدف اصلی از برگزاری نشست های سه جانبه، نزدیک شدن به فضای کاری این شتابدهنده است و اشکالات و موانع را برطرف و فرآیند را بررسی کنیم.

وی افزود: عمده ترین سؤالات اصلی در این نشست، «چیستی وجه تمایز این ایده از سایر ایده ها»، «منطق درآمدی و کشش بازار این ایده» و «آشنایی بیشتر با تیم و ایده مد نظر» است.

وی بر ضرورت تکمیل فرم های شرکت خلاق تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به این که شرکت خود را ثبت کرده اید، می بایست نکاتی که در اساس نامه وجود دارد، با ایده تان برابر باشد.

مدیر عامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: مهم ترین چالش های پیش روی تیم ایده ها در فرم شرکت های خلاق عبارتند از: چالش «خلق ارزش یا وجه تمایز تیم با دیگر ایده ها»، چالش «کشش بازار یا مدل درآمدی»، چالش «تیم (توانمندی و قدرت مدیریت خودشان – بر اساس تحصیلات، تجربه یا توانمندی اکتسابی یا فردی – با ایده متناسب باشد)» و چالش «مقیاس پذیری (تیم باید به داور ثابت کند که در یک دامنه زمانی به یک منطق کشوری – یعنی در کل کشور تعمیم پذیر باشد – تبدیل شود)».

وی با اشاره به ارائه ۳۵ خدمت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دارندگان اعتبارنامه شرکت خلاق گفت: اگر به پاسخ سؤالات و چالش های مذکور رسیده باشد، می توانید اعتبارنامه شرکت خلاق را دریافت کنید که بعد از دریافت این اعتبار نامه، امکان دریافت ۳۵ مورد تسهیلات و خدمات برای تیم فراهم می شود؛ همچنین نمایندگی های شما هم می توانند شرکت خلاق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، وجود یک تمایز در ایده را مورد قبول در پذیرش شرکت خلاق دانست و تصریح کرد: پیشنهاد می شود که تمایزات تیم خود با سایر ایده ها را در سه بخش تمایز در ورودی ها، تمایز در روش کار و تمایز در مقصد و مسلک روحانیت دسته بندی کنید؛ در پذیرش شرکت خلاق، اگر یک مورد تمایز در ایده هم وجود داشته باشد، مورد قبول است.

وی افزود: در مورد برگزاری پودمان ها و دوره ها، از اکنون اقدام کنید؛ روال پودمان ها این گونه است که اگر در ۱۸۰۰ ساعت، سه پودمان برای یکسری افراد مشخص برگزار کنید، مدرک بین سطحی از کاردانی به کارشناسی می دهند.

در این نشست، رضا نفری «مدیر شتاب دهنده استعداد آنام» ابراز کرد: با کمک و یاری منتورهای تیم ایده، بوم کسب و کار تیم تکمیل شد.

وی یادآور شد: نکته اصلی و محوری ایده ما، مسأله توانمندسازی است، یعنی با توانمند کردن جامعه هدف اثربخش شان را بیشتر کنیم، این شتاب دهنده روی نقطه کانونی که همان منابع انسانی است، متمرکز شده است که در این نقطه کانونی، با توجه به جایگاه و مناصبی که روحانیت در حکومت دارند، روی روحانیت زوم کرده ایم.

وی افزود: از بین روحانیت، ۴ هزار نخبه و پیشران وجود دارد که حوزه را ارتقا می دهند؛ تربیت نخبه مانند تربیت سردار است؛ بر روی جامعه نخبگانی متمرکز شدیم و مرکز خدمات حوزه های علمیه را به عنوان شریک خودمان انتخاب کردیم.

مدیر شتاب دهنده استعداد آنام به وجه تمایز موجود در این ایده نسبت به سایر ایده ها پرداخت و اظهار داشت: وجه تمایز ما در جامعه هدف، سطوح افراد، هدف و زیست بوم (در حال احداث ۱۴ مؤسسه هستیم، ما از استعداد یابی، کانون ارزیابی، توانمندسازی و در نهایت به کار می گیریم) است.

وی گفت: دیگر تمایزات این شتاب دهنده با سایرین «در مسیر توسعه فردی»، «در ارتباطات با نهادهای بالادستی و کف جامعه»، «در عرصه فعالیت و عرصه خاص حوزه و گفتمان انقلاب اسلامی» «و تمایز در محل فعالیت (قم به عنوان مرکز فعالیت اسلام)» است.

پایان خبر /

02 آبان 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.