فراخوان رویداد «پیوند» در حوزه صنایع خلاق منتشر شد

news-thump
فراخوان برای شناسایی طرح‌ها و شرکت های خلاق در حوزه صنایع خلاق یکی از الزامات توسعه کسب‌وکارهای نوپا، انجام فعالیت‌های توانمندسازی با هدف توسعه فناوری است. در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کاهش احتمال شکست این کسب و کارهای نوپا، نهادهایی به نام خانه خلاق و نوآوری شکل گرفته اند. خانه خلاق و نوآوری سازمانی منسجم و مشخص است که افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب و در یک دوره چندماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه‌ اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را ارائه می‌نماید.

رویداد پیوند

فراخوان برای شناسایی طرح‌ها و شرکت های خلاق در حوزه صنایع خلاق

یکی از الزامات توسعه کسب‌وکارهای نوپا، انجام فعالیت‌های توانمندسازی با هدف توسعه فناوری است. در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کاهش احتمال شکست این کسب و کارهای نوپا، نهادهایی به نام خانه خلاق و نوآوری شکل گرفته اند. خانه خلاق و نوآوری سازمانی منسجم و مشخص است که افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب و در یک دوره چندماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه‌ اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را ارائه می‌نماید.

هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی گردد، تبدیل به شرکتی نوپا می‌شود که خانه خلاق و نوآوری به ازای خدمات ارائه‌شده، معمولاً درصدی از سهام آن شرکت نوپا را از آن خود می‌کند. درواقع، شتابدهنده‌ها و خانه خلاق و نوآوری حلقه واسط بین کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسورانه هستند.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار با همکاری خانه خلاقیت و نوآوری اشراق و با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، صندوق پژوهش و فناوری کریمه و صندوق پزوهش و فناوری صنایع خلاق، اقدام به برگزاری رویداد پیوند کرده‌است.

هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی طرح‌ها و شرکت های خلاق جذاب و توانمند حوزه صنایع خلاق و محصولات فرهنگی و معرفی آن‌ها به خانه های خلاق و نوآوری و سایر سرمایه‌گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری و در نتیجه تامین بخشی از هزینه‌های شتابدهی کسب و کارهای نوپا است.

در این رویداد ایده­ پردزان که هنوز به مرحله MVP نرسیده ­اند، طرح­ های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال می­ کنند. از بین طرح­ های دریافت شده، پس از غربالگری اولیه، تعدادی از طرح­ها انتخاب می­ شوند. سپس برای صاحبان ایده و اعضای منتخب کارگاه‌های آموزشی برگزار می ­شود و پس از آن مرحله دوم غربالگری انجام می­ شود که از بین شرکت­ کنندگان، تعدادی برای حضور در رویداد پایانی انتخاب شده، و یک فرآیند آموزشی کوتاه مدت را برای آمادگی ارائه به سرمایه گذار طی می­ کنند.

در روز برگزاری رویداد، صاحبان ایده و شرکت های خلاق، طرح ­های کسب و کاری خود را به خانه های خلاق و نوآوری، مجموعه­ های سرمایه­ گذارای و صاحبان صنایع ارایه می­‌کنند و زمینه برای جذب سرمایه مرحله بذری و همچنین استقرار تیم­ های نوآور در شتابدهنده ­ها، پارک­ های علم و فناوری و مراکز رشد فراهم می­ شود.

یکی از نقاط قوت طرح پیوند، طرح هم­ سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی است. در این برنامه، در صورتی که خانه های خلاق و نوآوری و مراکز رشد پس از ارزیابی و تایید ایده ­های نوآرانه، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی آن بگیرند، صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۸۰ درصد هزینه شتابدهی را تامین می‌کند.

این رویداد در روز سه­ شنبه ۲۸ دی­ ماه سال جاری برگزاری می­ شود و صاحبان ایده­ و طرح­های کسب و کار که متقاضی حضور در این رویداد هستند تا روز پنجشنبه دوم دی ­ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه غزال به آدرس https://ghazal.inif.ir/  در این رویداد ثبت نام کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانید از طریق شماره تلفن ۶۶۱۲۸۰۶۸-۰۲۱ و ۰۹۳۶۶۱۲۹۱۰۱ با دبیرخانه رویداد در ارتباط باشید.

لازم به ذکر است تمامی هزینه های برگزاری رویداد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده است و شرکت در این فرآیند توانمند سازی و رویداد کاملا رایگان است.

پایان خبر /

09 بهمن 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.