بررسی و تبیین نقشه بازاریابی محتوا

news-thump
مدیر مرکز اشراق شعبه خراسان رضوی گفت: بازاریابی در واقع به معنای فروش نمی باشد، بلکه به معنای پیدا کردن مشتری است.  

مدیر مرکز اشراق شعبه خراسان رضوی گفت: بازاریابی در واقع به معنای فروش نمی باشد، بلکه به معنای پیدا کردن مشتری است.
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی روح بخش در وبینار آموزشی با موضوع «نقشه راه بازاریابی محتوایی در صنایع خلاق فرهنگی» که به همت خلاق و نوآوری اشراق برگزار شد، گفت: بازاریابی در واقع به معنای فروش نمی باشد، بلکه به معنای پیدا کردن مشتری است.
وی افزود: محتوای مدنظر در بازاریابی می بایست دارای سه ویژگی ساختارمندی، برای انسان بودن و قابلیت ویرایش داشتن باشد. محتوا در کسب و کارهای امروزی یک منبع و دارایی محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین روح بخش در ادامه با بیان مفهوم کلی بازاریابی محتوایی خاطرنشان کرد: بازاریابی محتوایی، فرآیندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجاب کننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیر کردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان می باشد، که هدف آن در واقع برانگیختن اقدام های سودآور در مشتریان است.
وی تأکید کرد: بازاریاب محتوا، توجه مخاطب را به خود جلب می کند؛ در حالی که بازاریاب سنتی توجه مخاطب را می خرد. به طور مثال در بازاریابی سنتی، با یک سری مخارج و هزینه، بیلبوردی را که شامل جملات، رنگ ها و اندازه های خاصی بوده نصب می کنند و به تبلیغ کسب و کار خود و جلب مشتری می پردازند.
مدیر مرکز اشراق شعبه خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که در بازاریابی محتوایی، افراد به وسیله خود محتوا توجه مخاطبین را جلب می کنند.
وی تصریح کرد: در بازاریابی محتوایی، مقدمه بحث و سر صحبت را مشتری با شما باز می کند، در واقع مشتری ابتدا به سراغ شما می آید.
حجت الاسلام والمسلمین روح بخش افزود: آغاز طراحی ایده ما در بازاریابی باید مشتری باشد؛ در واقع ایده پردازی در بازاریابی محتوایی از خود ایده شروع نمی شود، بلکه از شناخت مشتری آغاز می گردد.
وی بیان داشت: فرد خلاق و نوآور باید خود را هک نماید؛ منظور از هک یعنی ابتدا یک ساختار را به هم ریخته و سپس ساختار مدنظر خود را بسازد. 
مدیر مرکز اشراق شعبه خراسان رضوی گفت: در بازاریابی محتوا باید مانند مخاطب فکر کرد که این نیازمند همنشینی با مردم و مخاطب است.
وی ضمن برشمردن گام های مختلف در تحقق بازاریابی محتوایی گفت: آگاهی، ارزیابی و اقدام از جمله گام های مهم بازاریابی محتوایی به شمار می روند.
حجت الاسلام والمسلمین روح بخش در ادامه با اشاره به شاخص های کلیدی عملکرد و کیفیت در بازاریابی گفت: شاخص هایی از جمله مصرف محتوا، سنجش درگیری ذهنی با محتوا، ایجاد سرنخ یا مشتری راغب و اقدام نهایی از شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی محتوایی شمرده می شوند.
وی ادامه داد: یک بازاریاب محتوا جهت موفقیت در کسب و کار خود می بایست همیشه با استفاده از دانش در حال توسعه کسب و کار خود باشد. 
مدیر مرکز اشراق شعبه خراسان رضوی ضمن معرفی تعدادی کتاب مناسب جهت شناخت بیشتر بازاریابی محتوا، خاطرنشان کرد: کتاب های ماشین محتوا از دن نوریس، بازاریابی پرمحتوا از جوپولیزی، استراتژی محتوا برای وب نوشته ها ورسری، بهتر بنویسیم اثر رضا بابایی و اصول شکسته نویسی نوشته علی صلح جو از جمله منابع مهم جهت آشنایی با بازاریابی محتوا است.
وی در ادامه به برشمردن تعدادی سایت و پادکست به عنوان منبع جهت شناخت و بررسی بازاریابی محتوا پرداخت و گفت: همچنین جهت آشنایی بیشتر با بازاریابی محتوا، می توان از سایت های مبتدی، مدرسه نویسندگی و متمم و پادکست هایی با عنوان رادیو محتوا، سفر محتوا و کافه محتوا، بهره گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین روح بخش در پایان خاطرنشان کرد: اگر یادگیری شما تبدیل به درگیری ذهنی و درگیری در کارها به کار گرفته نشود و همچنین از مرحله بکارگیری به بازخوردگیری نرسد، در واقع دانش شما راکد خواهد شد.


 

پایان خبر /

31 مرداد 1401

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.