آیین افتتاحیه شعبه جدید خانه خلاق و نوآوری اشراق در استان فارس برگزار شد.

news-thump
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق،آئین افتتاح «شعبه استان فارس خانه خلاق و نوآوری اشراق»، شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی رئیس محترم ‌دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق و دیگر مسئولین کشوری و استانی در سالن شهید دستغیب آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق،

آئین افتتاح «شعبه استان فارس خانه خلاق و نوآوری اشراق»، شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی رئیس محترم ‌دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق و دیگر مسئولین کشوری و استانی در سالن شهید دستغیب آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

رئیس ‌دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این مراسم با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام ص بیان داشت: اگر بخواهیم اصالت‌های دینی و مذهبی را حفظ کنیم باید قالب و مناسبات سنتی با همان شکلی که هستند حفظ شود، این مطلب نمی‌تواند تماماً منعکس‌کننده واقعیت مقوله حفظ ارزش‌ها و صیانت از آن عناوین اصلی فرهنگی اصیل باشد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه بروز می‌شود، ابزارها نو می‌شوند و این بروز شدن می‌طلبد کسانی که دغدغه حفظ ارزش‌ها و حفظ اصالت‌های‌ اسلامی را دارند باید با خلاقیت و نوآوری‌های جدید و متناسب با ظرفیت‌های فرهنگ اسلامی، این ارزش ها را به مخاطبان به‌ویژه نسل جوان منتقل کنند.

وی در آخر افزود: ظرفیت و توانمندی شیراز در راستای نوآوری و ارائه محصولات و تولیدات فرهنگی بسیار هموار است و امید واریم اتفاق خوبی رخ دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قطبی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در ادامه این مراسم بیان کرد: مدتی است دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس مأموریتی که داشت در ادامه فعالیت‌های فرهنگی – تبلیغی و حوزه‌های هنری و مجازی مبادرت به تأسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق کرده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی این مرکز کمک به رشد و نمو ایده‌هایی است که در حوزه‌های نشر و ترویج ارزش‌های فرهنگی در جامعه در قامت استارت‌آپ تلاش می‌کند، تصریح کرد: به لطف خداوند در یک سالی که این مرکز در شهر مقدس قم افتتاح شد با دو شعبه‌ای که در اصفهان و مشهد داشتیم امروز افتخار داریم بیش از ۶۰ ایده را در منظومه ترویج ارزش‌های فرهنگی و دینی پذیرش کنیم و از این ایده‌هایی که پذیرش کردیم بسیاری توانستند وارد میدان‌های کسب و کار فرهنگی شوند و بقیه هم در مسیر هستند.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق افزود: در منظومه فعالیت‌های فرهنگی وقتی وارد منطق استارت‌آپ یا شکل نوین کسب‌وکارهای فرهنگی می‌شدیم مدل‌های بومی شده ایرانی وجود نداشت.

امروزه در سراسر کشور مراکز رشد، شتاب‌دهنده و مراکز نوآوری و خلاقیت بسیاری وارد این عرصه شدند ولی مدل نوآوری بومی شده ایرانی در این یک سال به لطف خدا با همکاری سه استان قم، اصفهان و مشهد توانستیم کنار هم قرار دهیم، مدل راهبری ایده تا محصول را طراحی کردیم و در سه گروه موازی کار آزمایش را انجام دادیم و خروجی‌های اولیه را گرفتیم و در مرحله اصلاح و تکمیل هستیم و در چند ماه آینده در قالب یک کتاب به‌عنوان مدل جامع راهبری ایده تا محصول بر اساس منطق ارزش‌های فرهنگی منتشر خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد بعد از اینکه برای توسعه فعالیت‌ها اقدامی شد در اولین قدم در دستور کار خود قرار دادیم که در استان فارس و در شهر شیراز هم یک نمایندگی رسمی داشته باشیم، اظهار کرد: شیراز در منظومه فعالیت‌های نوآورانه و خلاقیت بالنده و ممتاز است و میدان بسیار خوبی دارد و حتی از بعضی جهات از بسیاری از استان‌ها جلوتر است. پارک علم و فناوری شیراز و مراکز رشد فعال و بالنده هستند. در مجموعه حوزه‌های علمیه هم لازم است کارهای جدی شکل بگیرد البته امروز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کارهای خوبی انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قطبی مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در این جلسه، حکم انتصاب ” حجت‌الاسلام والمسلمین اسلام نطاق ” به عنوان مدیر خانه فناوری‌های فرهنگی فارس را اعطا کردند.

در انتهای این مراسم، تفاهم‌نامه‌ای بین خانه خلاق و نوآوری اشراق با پارک علم و فناوری شیراز امضا شد.

پایان خبر /

08 اسفند 1400

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.