نشست مدیران شرکت‌ها و تیم‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق جهت ارائه گزارش سالانه تیم‌ها با حضور مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

news-thump
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق،حجت الاسلام والمسلمین قطبی در این مراسم با اشاره به تاریخچه افتتاح مرکز اشراق گفت: هنر ضلعی از قدرت های حکمرانی دنیا است که متأسفانه نتوانسته ایم آن را مدیریت کنیم و بالعکس هنر ما را مدیریت می کند.وی افزود: خانه خلاق و نوآوری اشراق بر این اساس راه اندازی شده که چهار رکن اصلی دارد که یک رکن آن با نام و نشان «کاریزمَن» بر پایه و بستر فضای مجازی در قالب یک سامانه به نشانی kariznegar.irفراهم آمده است

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق،

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در این مراسم با اشاره به تاریخچه افتتاح مرکز اشراق گفت: هنر ضلعی از قدرت های حکمرانی دنیا است که متأسفانه نتوانسته ایم آن را مدیریت کنیم و بالعکس هنر ما را مدیریت می کند.
وی افزود: خانه خلاق و نوآوری اشراق بر این اساس راه اندازی شده که چهار رکن اصلی دارد که یک رکن آن با نام و نشان «کاریزمَن» بر پایه و بستر فضای مجازی در قالب یک سامانه به نشانی kariznegar.irفراهم آمده است

مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق با توصیف فضای کاری کاریزمن افزود: جنس کاریزمن فضا سازی برای ایده پردازی است و چشم انداز این سامانه درگیری افراد تا مرحله رشد و ثبت ایده می باشد که ۱۰ رویداد از مجموعه رویدادهای ما درسال جاریِ در این بستر بوده است.
وی با تاکید بر آموزش دهی و مشاوره از طریق کاریزمن ابراز کرد: کاریزمن یک تا هشت به موضوعات مختلفی از جمله ایده پردازی بازی و اسباب بازی، رویداد پیوند در حوزه توانمند سازی، پیمانکاری خلاق فرهنگی، اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت، ایده های تربیتی در مدرسه، محصولات فرهنگی در حوزه فرهنگی و مهدویت و یادگیری و یاددهی پرداخته است که به میزبانی خانه فناوری فرهنگی شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان و قم برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه رویداد ایده پردازی استارتاپ ها در حوزه جهاد تبیین در سال آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: دومین رکن اشراق برای تبدیل ایده به شرکت خلاق، شتاب دهنده سه‌دال است.
وی با اشاره به راهبری مرکز اشراق از ایده تا بازار تصریح کرد: مطالب جامع و کاملی در حوزه راهبری ایده تا حوزه کسب و کار در قالب کتاب سال آینده به چاپ خواهد رسید که در اختیار علاقمندان بازار کسب و کار با استارتاپ ها قرار قرار می گیرد.
مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق افزود: در این کتاب به شبکه و راه های ارتباطی، تبلیغات، ذی نفوذان، خدمت گیران، بسته سازی، راهنمای بهره بردار و … پرداخته شده است.
وی با تاکید براهمیت بیزینس پلن عنوان کرد: ایده و شرکت درجه یک اگر بیزنس پلن نداشته باشد قابل ارزش یابی نیست و تا زمانی که ایده کامل نشده است، آن را برای ارزیابی ارائه نکنید چرا که از نظر مالی ضرر خواهید کرد؛ بیزینس پلن سند ایده شما است.
وی رکن سوم را در قالب مدرسه فانوس برشمرد و خاطرنشان کرد: اپلیکیشن و وب اَپ مدرسه فانوس در راستای کسب و کار و مشاوره توسط اشراق بهره برداری شده است؛ فانوس اپلیکیشنی است که حدود یک سال بر روی آن کار و آزمایش شده است و معتقدم هرکسی که قصد ورود به اکو سیستم فناوری را دارد، مدرسه فانوس به او کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به خدمات منحصر برای شرکت های خلاق اذعان کرد: بخشی از خدمات پس از تبدیل شدن به شرکت فعال ارائه می شود و به دنبال آن هستیم که هر شرکت خلاق خدمت یا محصول خود را کاملاً بسته سازی شده به مخاطبان خود ارائه کند.
مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق با بیان اینکه ما بلوک اول مشتری را تامین می‌کنیم که معمولاً خریدار شش ماه از محصولات خواهند بود، اظهار داشت: در معرفی محصول به یک کارگزار، دسته بندی خدمات، و برآورد دقیق ظرفیت را نیازمندیم که مع الاسف در این سه حوزه ضعف داریم.
وی فناوری را شامل توانمندی، دانش فنی، طرح فناورانه، ثبت اختراع، خدمت فناوری، محصول فناوری، استارتاپ، شرکت خلاق و دانش بنیان دانست و ابراز کرد: اگر تا آخر اردیبهشت ماه یک مشتری داخل اشراقی پیدا کنید و قرارداد آن را برای ما ارسال کنید، به کسی که بیشترین آورده را داشته باشد ۱۰ درصد مبلغ را اشراق پرداخت خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با تاکید بر قرارداد شتاب دهی ادامه داد: کسی که وارد اشراق می شود باید تعهد بدهد مسیر ارائه شده را طی ۶ الی ۹ ماه پشت سر می گذارد و در یک سقف عددی به نتیجه می رسد. هر کدام از شما می توانید یک شرکت ملی موفق را به ما معرفی کنید تا ما فضای گفت و گو و کسب تجربه را برای شما فراهم کنیم.
در ادامه این برنامه هر کدام از حاضرین و سر تیم ها نکته نظرات و انتقاد و پیشنهادات خود را بیان کردند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می شود.
حجت الاسلام زمانی مشکل در زیرساخت ها را مطرح کرد و گفت: در زیرساخت های اولیه مثلا طراحی سایت با مشکلاتی روبه رو هستیم، اگر ما را از طریق اشراق به عنوان فعال فضای مجازی به دفتر تبلیغات اسلامی معرفی کنید، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.
مولایی تغییر ساختار اشراق را درخواست داشت و تصریح کرد: وسعت کاریزمن مدیریت را برای ما سخت کرده است، ساختار سایت اشراق را تغییر دهید.
نادری آمادگی خود را برای برگزاری جلسات سرتیم ها در فضاهای تفریحی و زیارتی قم عنوان کرد و ادامه داد: تا شبکه سازی را از خودمان شروع نکنیم نمی توانیم دیگران را جذب کنیم، عمده مشکل ما در قم جزیره ای عمل کردن دستگاه ها و ادارات فرهنگی است.
حیدری حمایت های اشراق را موجب رشد در کسب و کارهایشان ندانست و اظهار داشت: اگر در اشراق واسطه‌ای بین این حوزه با دیگر مراکز حوزوی و غیرحوزی برقرار شود قطعاً رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت، حمایت ها تا به امروز آنچنان که می بایست موجب رشد اقتصاد ایده پردازان نبوده است.
یکی از حضار نیز با اشاره به اینکه فضای حوزه با گفتمان ایده پردازی بیگانه است که نیازمند دانش افزایی بیشتری است، خاطرنشان کرد: از قم و اشراق انتظار نگاه اندیشه ای داریم، همچنین معتقدم به درس اخلاق استارتاپی نیاز داریم.
عدم دسته بندی و ضعف در منتورها، عدم دسته بندی آموزش های سایت، مناسب نبودن زمان پخش آنلاین آموزش ها، عدم حمایت از نخبگان فضای استارتاپ و ایده های خلاق، عدم موضوع بندی خلاقیت ها و وبینارها، نبود ارتباط گیری منسجم بین تیم های خلاق و ایده پرداز از جمله مواردی بود که در این جلسه بیان شد.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی در پایان با نوید اینکه در آینده از بین این جمع منتورهای موفقی را به جامعه استارتاپی معرفی خواهیم کرد، تصریح داشت: حمایت مستقیم تا به امروز نداشته و نداریم و پارک علم و فناوری شیراز و اصفهان به مراتب از قم جلوتر است.

 

پایان خبر /

24 فروردین 1401

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.