نقش کلیدی خانواده در انگیزه بخشی به کارآفرین

news-thump
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت الاسلام والمسملین محمد قطبی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در جشن «بسم الله» که از سوی این خانه برگزار شد، ضمن بیان فعالیت های این مرکز، اهداف و خدمات آن گفت: ما در اینجا دو تفاوت میان کسب مدارج علمی در منظومه کارآفرینی و تحصیلات دانشگاهی داریم.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت الاسلام والمسملین محمد قطبی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در جشن «بسم الله» که از سوی این خانه برگزار شد، ضمن بیان فعالیت های این مرکز، اهداف و خدمات آن گفت: ما در اینجا دو تفاوت میان کسب مدارج علمی در منظومه کارآفرینی و تحصیلات دانشگاهی داریم.

وی بیان داشت: در منظومه نوآوری پایان نامه افراد در واقع آغازنامه می باشد، یعنی افراد پس از طی مسیر دانشگاهی در قامت یک دانش نامه سند علمی ارائه می دهند، اما در ابتدای ورود به مسیر کسب و کار نوآوری باید وقت بگذارند و مسئله حل کنند.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق ادامه داد: کارآفرین می بایست در ابتدای کسب و کار، راه حل جدی پیدا کرده و برای رفع یک نیاز مطالعات را انجام دهد، منابع را پیدا کند، مشاوره ها را انجام دهد و روی کاغذ مسئله را حل کند.

وی با اشاره به مفهوم کسب و کار افزود: اگر در پاسخ به یک نیاز واقعی راه حلی منطقی ارائه کنیم یقیناً می تواند کسب و کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: تفاوت دوم بین مسیر دانشگاهی و نوآوری این است که در دانشگاه مسئله ای را برای کسی که بیاید از نتایج علمی ما استفاده کند، حل می کنیم؛ ولی در کارآفرینی و نوآوری مسئله را برای نیازی که روی کاغذ آورده ایم، حل می نماییم.

وی در ادامه تشریح تفاوت مسیر دانشگاهی و نوآوری گفت: در مسیر نوآوری به حل مسئله می پردازیم تا در واقعیت به آن عینیت ببخشیم؛ مسئله را برای مسیر زندگی خود حل می کنیم و راهکار می یابیم تا آینده زندگی خود را بر آن سوار کنیم.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان داشت: در پایان نامه دانشگاهی باب شده است که کار را هرطور شده برای کسب نمره قابل قبول انجام دهند؛ ولی در اینجا هستی و زندگی خود و آینده شغلی خود و خانواده را رقم می زنیم؛ پس باید با تمام وجود برای آن وقت بگذاریم.

وی اظهار داشت: فرد کارآفرین در فضای نوآوری باید پیش از اینکه وارد میدان کسب و کار شود، مکان مناسب کسب و کار را پیدا کرده و در حدود ۵ الی ۶  ماه از زمان خود را برای مطالعه و بررسی اختصاص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی خاطرنشان کرد: می بایست به طور مثال مسیری را که قرار است ۴۰ سال آن را طی کنیم و بعد از ما هم ۴۰۰ سال نسل ما آن را طی نماید، به طور واضح روی کاغذ پیاده کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین می بایست در کار خود تمرکز جدی، تداوم و پیگیری و توکل به خداوند داشته باشیم؛ گرچه توکل بدون تلاش، تمرکز و تداوم جوابگو نمی باشد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در ادامه بحث گفت: در موفقیت یک کارآفرین و عبور او از گردنه های سخت مسیر، خانواده او نقش بسزایی دارد؛ بنابراین خانواده باید در این مسیر همراه و انگیزه بخش باشد.

وی تأکید کرد: در این دوره ما از کارآفرینان به عنوان مشاور استفاده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی عنوان داشت: داد و ستد تجربه و دانش چرخه اکوسیستم را فعال نگه می دارد.

وی گفت: در تعاملات و هم افزایی بین تیم ها ارتباطات خوبی شکل خواهد گرفت و داد و ستد باعث رونق کار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی اضافه کرد: ما فضایی را برای داد و ستد مجموعه های فعال در این مرکز فراهم آورده ایم و البته در تلاش هستیم این شبکه داد و ستد فراتر از اشراق باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این خانه یک داد و ستد درون اشراقی و یک داد و ستد بینا اشراقی داریم؛ همچنین با کمک فعالان این حوزه یک داد و ستد فرا اشراقی نیز در آینده خواهیم داشت.

علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر و ارتباط با خانه خلاق و نوآوری اشراق می توانند به نشانی اینترنتی www.noavari.dte.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۳۱۱۵۴۱۱۰ و ۳۱۱۵۵۶۷۵ با پیش شماره ۰۲۵ تماس حاصل کنند.

پایان خبر /

22 خرداد 1401

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.