در اولین جلسه آموزشی رویداد تقاطع نوآوری تشریح شد: شیوه های تبلیغ در جذب مشتریان سازمانی

news-thump
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در اولین جلسه آموزشی «رویداد تقاطع نوآوری، جذب مشتریان سازمانی» گفت: در تقاطع نوآوری به دنبال پیدا کردن مشتری های دسته ای برای محصولات آماده عرضه هستیم.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در اولین جلسه آموزشی «رویداد تقاطع نوآوری، جذب مشتریان سازمانی» گفت: در تقاطع نوآوری به دنبال پیدا کردن مشتری های دسته ای برای محصولات آماده عرضه هستیم.

  • برگزاری اولین نمایشگاه خلاقیت و نوآوری از ۲ مرداد

حجت الاسلام والمسلمین با اعلام برگزاری اولین نمایشگاه خلاقیت و نوآوری از تاریخ ۲ تا ۵ مرداد امسال در اصفهان گفت: اولین شرط حضور در این نمایشگاه داشتن محصول برای عرضه است؛ هرکدام از افراد دارای ایده می بایست در مدت زمان کوتاهی محصول خود را به مدیران فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان ارائه دهد.

وی ضمن تشریح نقشه ارتباطات و تبلیغات MP خاطرنشان کرد: برای تبلیغات باید ارتباط رسانه ای را در مرحله اول ایجاد نمود و برای این کار می بایست یک پایگاه ارتباطی دایر شود؛ این پایگاه می تواند در قالب سایت، وبلاگ، پیج شبکه اجتماعی، کانال پیام رسانی و شبکه ارتباطات مردمی( تلفنی یا اینترنتی یا سایر روش ها) باشد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق فرآورده های تبلیغی، تبلیغات محیطی و هدایای تبلیغی را از ابزارهای انجام تبلیغات دانست و گفت: می توان با ایجاد ارتباط تلفنی نیز به تبلیغ محصول پرداخت.

  • انتخاب روش های تبلیغ متناسب با محصول

حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: برای تبلیغ محصول و خدمت خود باید روش های متناسب را برگزید؛ لازم است برای انجام تبلیغات دائمی یک تقویم تبلیغاتی را تنظیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارائه ترجیحات ضمیمه ای برای تبلیغات محصول افزود: این ضمیمه ها شامل روش هایی است که به ضمیمه محصول و ارائه خدمت، برای جذب بیشتر مشتری از آن استفاده می شود؛ قرعه کشی، فروش محصول ویژه، جایزه و هدیه خرید، تحقیقات دوره ای، حواله و بُن خرید و مسابقه محتوایی نمونه هایی از این ترجیحات هستند.

  • ترجیحات ضمیمه ای باید برای ما قابلیت اجرا داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین قطبی بیان داشت: از میان ترجیحات و احیاناً موارد دیگری که به لیست اضافه می کنیم باید آن هایی را که قابلیت انجام برای ما دارد، انتخاب کنیم.

وی رؤیت سازی محصول و اعلام موجودیت را یکی دیگر از راهکارها در تبلیغات اعلام کرد و گفت: رؤیت سازی شامل روش هایی است که محصول را در معرض دید و شناخت عموم قرار می دهد؛ ایجاد ویترین، مغازه، غرفه، پنل، محصول و گالری نمونه هایی از اقدامات لازم در راستای رؤیت سازی است.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق اظهار کرد: مذاکره و تبلیغ چهره به چهره، شرکت در نمایشگاه ها، تهیه گزارش های فصلی و آمارنامه ها هم از دیگر راه های رؤیت سازی محصول می باشد.

  • لزوم داشتن منظم برای رؤیت سازی

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با تأکید بر لزوم طراحی برنامه منظم و منطقی برای موارد گزینش شده در رؤیت سازی، عنوان داشت: هرکدام از این موارد مخاطب خاص خود را دارد؛ لذا باید با تعیین مخاطب مربوطه، استراتژی مواجهه با آن مخاطب را تعیین کنیم.

  • بسته سازی محصول دومین گام مهم در تبلیغات

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: بسته سازی دومین مرحله اصلی در مدل تبلیغات MP بوده که خود شامل اقدامات مختلفی می باشد؛ اولین اقدام در بسته سازی شامل سرویس های خدمتی است؛ به این صورت که محصول و خدمت را می توان در شکل و حالت های مختلف و متنوع بر اساس شرایط متعدد بسته سازی کرد، انواع سرویس های خدمتی برای مشتری در نظر گرفت و به همه اشکال ممکن نیازهای مختلف مشتری را تأمین کرد.

وی ادامه داد: باید محصول و خدمت خود را بر اساس موقعیت ها بسته سازی نماییم؛ یعنی ابتدا انواع موقعیت هایی که به طور معمول مشتریان ما در آن قرار می گیرند را احصاء و سپس محصول و خدمت خود را بر اساس آن ها بسته سازی کنیم.

  • باید بسته هایی با قیمت های متنوع تعریف کرد

حجت الاسلام والمسلمین قطبی هزینه و قیمت را از دیگر عوامل تعیین کننده در نوع بسته سازی محصول برشمرد و خاطرنشان کرد: باید بسته هایی بر اساس دامنه های قیمتی مختلف تنظیم کنیم؛ قیمت، یکی از معیارهای مهم در بسته سازی محصولات است.

وی گفت: علاوه بر موارد گفته شده، مشتری، فرایند و تمایز رقیبانه نیز در بسته سازی محصول تأثیرگذار است؛ در تمایز رقیبانه برای شرکت خود بسته ویژه و طلایی تعریف می کنیم که به طور معمول در هر شرکتی ارائه نشده است؛ امروزه بسیاری از شرکت ها، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و مؤسسات آموزشی بسته های ستاره دار و ویژه ای را برای مشتریان خود تعریف نموده اند تا آن ها را به خرید محصولاتشان ترغیب نمایند.

  • راهنمای بهره بردار، پل ارتباطی بین ارائه دهنده و مشتری

حجت الاسلام والمسلمین قطبی بیان داشت: طراحی «راهنمای بهره بردار» یکی دیگر از اقدامات در بسته سازی می باشد؛ راهنمای بهره بردار شامل توضیحاتی است که فرد استفاده کننده برای بهره بردن از محصول ما به آن ها نیاز دارد؛ پل ارتباطی ما و مشتری در حالت غیرحضوری همین راهنمای بهره بردار است.

وی ضمن بیان اصول نگارش راهنمای بهره بردار افزود: در راهنمای بهره بردار باید سبک ارائه، حجم بسته، محتوای بسته، روش کار آن، مبلغ و قیمت بسته و همچنین نیازها و لوازم آن لحاظ شود.

  • احترام گذاشتن به مشتری، با درج قیمت

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق اظهار کرد: درج مبلغ و قیمت بسته احترام به مشتری است؛ مبلغ باید به صورت دقیق هزینه ای که مشتری باید پرداخت کند را بیان نماید؛ اگر طیف قیمتی داریم باید آن را بیان کنیم و اگر هزینه های جانبی مانند ارسال دارد به شکل دقیق گفته شود.

وی گفت: در مواردی که برای تعیین قیمت نیاز به مذاکره باید آن را باید بیان و مؤلفه های مؤثر در قیمت را تعیین کنیم.

  • باید میزان درگیری زمانی مشتری با محصول را به حداقل برسانیم

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با تأکید بر اینکه خدمات مورد ارائه باید میزان درگیری و زمان گرفتن از مشتری در آن ها به مقدار حداقل باشد، عنوان داشت: این امر باعث ترغیب بیشتر مشتریان به استفاده از آن خدمات وی در پایان با اشاره به اینکه باید هنگام ارائه محصول بتوانیم حس نیاز را در مشتری برانگیخته کنیم، ادامه داد: برای تبدیل مخاطب معمولی به مشتری محصول یا خدمت مورد ارائه باید سه مرحله انگیزه بخشی، اقناع و اعتمادسازی را اجرایی کرد.

پایان خبر /

12 خرداد 1401

لینک خبر
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.