خانه خلاق و نوآوری اشراق
طراحی، توسعه و کاربست فناوری های فرهنگی

فرایند تبدیل شدن یک ایده به شرکت خلاق به طور کامل در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برنامه ریزی شده است.

فرایند تبدیل شدن یک ایده به شرکت خلاق به طور کامل در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق برنامه ریزی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی نوآوری خلاقیت اشراق، بازدید و جلسه آشنایی با ظرفیت های مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با حضور مسئولین سازمان فضای مجازی سراج در سالن کنفرانس مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق برگزار گردید.

 

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق به همراه کادر مرکز نوآوری و جناب آقای عباسی مدیر مرکز بازی و نرم افزار سازمان فضای مجازی سراج، جناب آقای سبزعلی مسئول شبکه سازی و رویدادهای مرکز بازی و نرم افزار تلفن همراه سازمان سراج، جناب آقای دهنوی مدیراجرایی طرح ملی شتاب و جناب آقای باقری مدیر سازمان سراج استان قم حضور داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در این جلسه بیان داشتند: اپلیکیشن ها و نرم افزار های بازی امروز یکی از بالاترین چرخش های مالی در بین نرم افزار ها را دارند و بازی ها مخاطبین متعددی از صنف های مختلف جامعه دارند.

ایشان با بیان اینکه برای تولید بازی و حمایت از بازی ساز باید دو نکته را مورد توجه قرار دهیم گفتند: مبنا در تولید بازی مدیریت از مرکز نباشد، بلکه باید جوانان را کمک کنیم که خودش تاب آور شود و تلاش کنیم که اپلیکیشن او تبدیل به بیزینس شود.

جنس کار ما، حمایت از خودِ کار نیست بلکه حمایت از متولی کار است که منطق شرکت های دانش بنیان هم همین است. با آموزش و منتورینگ خود فرد را به سوی شرکت خلاق شدن پیش ببریم.

نکته دوم اینکه علاوه بر اینکه سیاست های کلان را تعیین می کنیم از جمله اینکه از چه مدل بازی حمایت بکنیم و چه مخاطبی را به عنوان جامعه هدف در نظر بگیریم، در کنار این سیاست های کلان مخاطبمان را محدود به مبانی فکریمان نکنیم.

به طور مثال اگر اپلیکیشنی به ظاهر اولیه مذهبی نبود ولی ضریب نفوذش در یک خدمت مذهبی بالا بود از آن حمایت کنیم.

ایشان با بیان اینکه فرایند تبدیل شدن یک ایده به شرکت خلاق را به طور کامل در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دیده ایم، تاکید کردند که نباید کارهای فرهنگی را به صورت دستوری جلو ببریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق در ادامه جلسه بیان داشتن که در قصه شتابدهی به سه نکته باید توجه کرد که در اولی خوب کار کردیم ولی در موارد دوم و سوم خوب کار نشده است.

اول در مدل ورود ایده تا خروج شرکت خلاق، یعنی دالان رشد و شتابدهی کارهای خوبی در کشور شده است.

دوم در شیوه و سبکی که ایده های ناب را پیدا کنیم و شروع به کسب و کار بشوند، کم کار شده است.

و برنامه “کاریزمَن” مرکزملی نوآوری و خلاقیت اشراق در این زمینه و برای پرکردن این کم کاری اجرا می گردد و سوم در تیم سازی و تیم یابی هم ضعیف هستیم.

 

ایشان در ادامه بحث برنامه نشان شایستگی صادرات محصولات و خدمات فرهنگی با عنوان “دیدرو” و همکاری با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه خبر دادند.

 

همچنین به معرفی ویژگی های اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس به عنوان مرجع یادگیری و توسعه توان استارتاپ های فرهنگی پرداختند.

اپلیکیشن مدرسه فناوری فانوس را در بازار و از این لینک می توانید نصب کنید.

 

ایشان در پایان جلسه، بر ضرورت ایجاد استاندارد برای محصولات و خدمات فرهنگی تاکیید کردند و گفتند سازمان فضای مجازی سراج ظرفیت های خوبی برای ایجاد این استانداردها دارد.

 

در ابتدای جلسه، جناب آقای سبزعلی مسئول شبکه سازی و رویدادهای مرکز بازی و نرم افزار تلفن همراه سازمان سراج و جناب آقای دهنوی مدیراجرایی طرح ملی شتاب گزارشی در مورد فعالیت های سازمان فضای مجازی سراج برای افراد حاضر در جلسه بیان نمودند.

آدرس کوتاه این خبر: https://noavari.dte.ir/old/g2kx9

ارسال یک پاسخ

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد.