به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، یحیی امیری زنجیرانی، مشاور و تحلیلگر کسب و کار در وبینار آموزشی با موضوع «فرآیند سازی کسب و کار» که به همت خانه خلاق و فناوری اشراق برگزار شد، گفت: یکی از نگاه هایی که می بایست در فضای کسب و کار داشته باشیم نگاه فرایندی نسبت به این حوزه است.
وی ادامه داد: در عصر حاضر لازمه تشکیل یک کسب و کار موفق پیدا سازی نگاهی فرآیندی می باشد؛ نگرش فرآیندی به سازمان به عنوان مجموعه ای از عناصر و اجزای متعامل نگاه می کند که به دنبال تولید یک خروجی یا محصول نهایی است.
این مدرس دانشگاه افزود: نگاه وظیفه ای مقابل نگاه فرآیندی قرار دارد؛ در نگاه وظیفه ای افراد تنها به دنبال انجام وظیفه خود می باشند اما در نگاه فرآیندی افراد تمام کار را در نظر می گیرند و سعی می کنند کاری را انجام دهند که فرآیند کلی کسب و کار مورد نظر نیاز را دارد.
وی تصریح کرد: گاهی گروه هایی با وجود مشاور نمی توانند به موفقیت دست پیدا کنند؛ چرا که نگاه این کسب و کارها و مشاوران آنها مدیریتی و فرآیندی نمی باشد.
امیری زنجیرانی گفت: نه تنها در کسب و کارها بلکه در همه عرصه ها نگاه باید فرآیندی و سیستمی باشد.
وی اظهار کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از مشاورین علم مدیریت را خوانده اند ولی در اجرا و عمل نمی توانند نقش مدیریتی خوبی را ایفا کنند.
مشاور و تحلیلگر کسب و کار خاطرنشان کرد: چرخه حیات یک سازمان شامل مراحلی از جمله مرحله کارآفرینی، همکاری، رسمی شدن و تدبیر اندیشی می گردد.
وی تأکید کرد: رسالت هر کسب و کار، ارزش آفرینی برای مشتریان است.
این استاد دانشگاه گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از ایده هایی که شکل می گیرید متناسب با نیاز بازار نمی باشد، اما اگر از ایده تا بازار، نگاه فرآیندی درستی وجود داشته باشد مدل بازاریابی متناسب با ایده در کسب و کار شکل خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: زمانی که کسب و کار مطابق با فرآیند صورت بگیرد در نتیجه به یک سری شاخص دست پیدا می کنیم؛ از جمله این شاخص ها بهره وری می باشد؛ بهره وری از دو قسمت کارایی و اثر بخشی شکل گرفته است.
امیری زنجیرانی در ادامه بحث گفت: منظور از کارایی در بهره وری «درست انجام دادن کار» می باشد و تعریف اثر بخشی در بهره وری «انجام کار درست » است.
وی تأکید کرد: برای ایجاد فرآیندهای مختلف با چهار موضوعِ چگونگی انجام فرآیند، وسیله انجام فرآیند، انجام دهنده فرآیند و شاخص انجام فرآیند روبه رو هستیم.
این استاد دانشگاه در ادامه به بیان برخی از مراحل ایجاد مدیریت فرآیند پرداخت و عنوان داشت: برخی از این مراحل شامل تهیه کلیات فرآیندها، تعیین متولیان، شناسایی ورودی و خروجی فرآیندها در سطوح مختلف، تدوین فلوچارت، تدوین استانداردها، تهیه چک لیست جهت کنترل، ارزشیابی و شناسایی فرآیندهایی که باید اصلاح یا تغییر یابند، می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل سختی آزمون و خطا در کسب و کارها می بایست در انتخاب نرم افزار مورد نیاز کسب و کار خود دقت کافی داشته باشیم.
Common side effects people have besides Tinnitus can you buy priligy online The difference between the values for 1967 1970 and those for 1971 1974 does not represent an actual drop in the dietary arsenic intake
Pharmaceutical Milestones free samples of priligy