مراسم اختتامیه «رویداد ملی زنگ بهشت» برگزار شد

news-thump

مراسم اختتامیه «رویداد ملی زنگ بهشت» برگزار شد. این رویداد حاصل همکاری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی تهران، خانه خلاق و نوآوری اشراق، آموزش و پرورش کل تهران و ستاد همکاری های حوزه با آموزش و پرورش است. این رویداد کار خود را از اردیبهشت سال جاری آغاز کرده بود.

مراسم اختتامیه «رویداد ملی زنگ بهشت» برگزار شد. این رویداد حاصل همکاری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی تهران، خانه خلاق و نوآوری اشراق، آموزش و پرورش کل تهران و ستاد همکاری های حوزه با آموزش و پرورش است. این رویداد کار خود را از اردیبهشت سال جاری آغاز کرده بود.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین فجری، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف حاکمیت، تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی در سطح مدارس در بین دانش‌آموزان است، بر آن شدیم فرصتی ایجاد کنیم تا مدیران،معلمان،مربیان پرورشی و طلابی را که در سطح مدارس کشور با ایده‌ها، طرح‌ها و اقدامات موثری که با ذوق و سلیقه خودشان در محیط مدرسه و تعامل با دانش آموزان رقم زدن شناسایی کنیم و مقدمات تقویت و توسعه این نوآوری‌ها را ایجاد کنیم. تعداد ۷۷۰  ایده و طرح دریافت شد که طی سه مرحله داوری به خروجی نهایی ده ایده برتر رسیدیم.

وی ضمن معرفی اسامی ۱۰ ایده برتر اعلام کرد که تعداد شرکت کنندگان خانم در ارسال طرح و ایده حدود ۴ برابر آقایان شرکت کننده بوده است و بیشترین تعداد ایده به ترتیب متعلق به استان‌های قم، آذربایجان‌شرقی، فارس، اردبیل، تهران، اصفهان، ایلام و کرمانشاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فیض رئیس میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم گفت:در سند تحول فرصت‌های خوبی برای خلاقیت، تنوع بخشی و خلق فرصت‌های یادگیری و ابتکار عمل کنشگران و مسنولان آموزش و پرورش تدبیر شده است که متاسفانه تا قبل از این ، فعالیت‌های مدارس در قالب یک نظام عمودی و هرمی و در یک ساختار عقیم و ناکارآمد با ابلاغیه فعالیت در قالب بخشنامه به مرحله اجرا و گزارش‌دهی می‌انجامید که این اتفاق یکی از مشکلات آسیب‌زننده به خلاقیت معلمان و مربیان بوده است.

وی ادامه داد: به معلمان نباید به عنوان یک کارپرداز که فقط موظف به انجام ابلاغیه اعلام شده باشد نگاه کرد.  مربیان آموزشی را باید به عنوان یک مجتهد و معمار تربیتی که در صحنه عمل هستند در نظر داشت که باید فعالیت‌های اموزشی خود را همراه با خلاقیت و نوآوری نسبت به شرایط آن زیست بوم خاص به ثمر برسانند. بر این اساس میز کار تخصصی آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی با رصدی که از فضا و محیط مدارس داشته است تصمیم به برگزاری سلسله رویدادهایی برای جذب ایده و فعالیت‌های نواورانه در مدارس گرفته است تا مقدمه‌ای برای گسترش فرهنگ خلاقیت در مدارس شود و روند دریافت این ایده‌ها در حال رشد صعودی می باشد.

دکتر کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش تهران نیز در بخش دیگر این مراسم اظهار کرد: امروز مسیر ما مشخص است و قله نهایی برای ما ترسیم شده و باید با انگیزه و تلاش در کمترین زمان ممکن به هدفمان برسیم. در بیانیه گام دوم انقلاب ، تمدن نوین اسلامی به عنوان هدف برای ما ترسیم شده  است. زمانی که به موضوع تمدن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که موتور محرکه همه تمدن‌ها در طول تاریخ، خلاقیت و نواوری است و اثر بسیار زیادی در رشد و توسعه بشر داشته است . ما در حال حاضر در مرحله فوق‌العاده‌ای از علم و تکنولوژی قرار داریم که نمود پیشرفت علم با رشد و خلاقیت است و علم به تنهایی نمی‌تواند گره‌های زندگی بشر را باز کند و باید با نواوری ادغام شود .

وی از ارگان‌هایی مانند دفتر تبلیغات اسلامی که در امورتربیتی کنار اموزش و پرورش هستند و با ایده‌ها و فعالیت‌های نوآورانه خود به فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مدارس کمک می‌کنند، تشکر و اعلام کرد که آموزش و پرورش آماده همکاری با همه مجموعه‌هایی است که برای افزایش خلاقیت و  نوآوری در مدارس فعالیت می‌کنند.

پایان خبر /

25 بهمن 1402

لینک خبر
زنگ بهشت
رویداد
اختتامیه
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.