تفاهم‌نامه دفتر تبلیغات اسلامی و پارک علم و فناوری قم

news-thump

تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و پارک علم و فناوری قم امضا شد

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، در ابتدای نشست انعقاد این تفاهم‌نامه دکتر رهسپار فرد با اشاره به رسالت ملی پارک علم و فناوری قم به عنوان دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه بیش از هرچیز هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در معرفی چارچوب‌های کاربردی‌سازی علوم انسانی به طلاب و روحانیون و استفاده از ظرفیت دفتر تبلیغات اسلامی در تحقق وظایف این دبیرخانه ملی است.

رییس پارک علم و فناوری قم گفت: بموجب این تفاهم‌نامه، هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در این مرکز نوآوری می‌توانند برای پیشبرد طرح خود از حمایت‌های قانونی پارک علم و فناوری استان نیز بهره‌مند شوند.

مسأله محوری و کاربردی‌سازی مقدمه توسعه نوآوری‌های بومی در علوم انسانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: با توجه به این‌که به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه است در چهار دهه گذشته تلاش ما همواره رویکرد فعال و موثر به حوزه‌های پیشران بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی همچنین به رویکرد مسأله‌محور در فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: برای استفاده از نظرات متخصصان در تهیه نقشه راه، الگوسازی و کیفیت حل مسائل شناسایی شده میزهای تخصصی تشکیل دادیم که از مصادیق کاربردی‌سازی علوم انسانی به شمار می‌رود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارش، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و خانه خلاق و نوآوری اشراق را ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی در کمک به تحقق اهداف این تفاهم‌نامه دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم این تفاهم همکاری با پارک علم و فناوری در افزایش حمایت‌ها از افراد صاحب ایده و خلاق و کاربردی‌سازی علوم انسانی و اسلامی موثر باشد.

امروز فصل جدید همکاری با پارک علم و فناوری خواهد بود

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌ دفاتر این مرکز در چند استان‌ دیگر کشور اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار خانه خلاق و نوآوری اشراق تجربه همکاری با پارک علم و فناوری قم در مقایسه با سایر پارک‌های علم و فناوری استانی مثال‌زدنی و ستودنی بوده است.

وی افزود: لذا، امروز فصل جدید همکاری ما با پارک علم و فناوری قم خواهد بود و امیدواریم حمایت‌های شایسته‌ای از نوآوران و فناوران را برنامه‌ریزی و عملیاتی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قطبی همچنین با اشاره به محدودیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی افزود: ما حصل تلاش‌های ما در خانه خلاق و نوآوری اشراق تثبیت منطق تیم‌سازی و تجاری‌سازی در حوزه علمیه و روند رو به افزایش هسته‌های نوآور و خلاق حوزوی است.

پایان خبر /

04 دی 1402

لینک خبر
تفاهم نامه
نوآوری
دفتر تبلیغات
پارک علم وفناوری
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.