انعقاد تفاهم نامه بین حوزه علمیه با صندوق نوآوری ریاست جمهوری

news-thump

تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه قم و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف «شبکه سازی و شناسایی نیاز‌های فناورانه حوزه در زمینه علوم اسلامی» منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه قم و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف «شبکه سازی و شناسایی نیاز‌های فناورانه حوزه در زمینه علوم اسلامی» منعقد شد.

مدیر عامل صندوق نواوری و شکوفایی در رویداد «رویداد تبادل فناوری اطلاعات در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی» با اشاره به اینکه این تفاهمنامه با هدف رفع نیاز‌های فناورانه علوم اسلامی است گفت: شناسایی شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع خلاق فرهنگی و اتصال آن‌ها با حوزه علمیه قم و تامین مالی این شرکت‌ها برای اجرای طرح‌ها از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.

آقای خیاطان افزود: پس از تشکیل صندوق؛ حمایت از شرکت‌های خلاق فرهنگی در حوزه مالی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان تامین می‌شود و پس از اعلام حوزه در خصوص ارتباط گیری شرکت‌های خلاق فرهنگی ب تامین مالی طرح‌ها انجام خواهد گرفت.

وی افزود: این صندوق حداکثر تا ۲ ماه آینده راه اندازی خواهد شد و رویداد‌های فناورانه به تناوب در زمان‌های مختلف پس از اعلام نیاز‌های فناورانه حوزه علمیه برگزار خواهد شد و روند اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه صنایع خلاق در دنیا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند گفت: توسعه اقتصاد و محتوی در صنایع خلاق نیازمند پنج رکن شامل محتوی غنی، نیروی انسانی خلاق، فناوری، سیاست گذاری و سرمایه گذاری در حوزه این دسته از کسب و کار هاست.

آقای خیاطان با بیان اینکه در کشور از ۹ هزار شرکت دانش بنیان تنها ۴۸ شرکت دانش بنیان در بخش کسب و کار‌های خلاق فرهنگی فعال هستند افزود: با توجه به ظرفیتی که در استان قم در زمینه تولید محتوی علوم اسلامی وجود دارد استان قم می‌تواند با برنامه ریزی قطب و مرکز تولید محتوی علوم اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی تبدیل شود.

پایان خبر /

15 تیر 1402

لینک خبر
تفاهم نامه
حوزه های علمیه
صندوق نوآوری ریاست جمهوری
لینک خبر
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.