nav-bottom

آشنایی با الگو و روش های سرمایه گذاری و ارتباط با سرمایه گذار

12 شهریور 1401
test

طی نشستی از سوی خانه خلاق و نوآوری صورت گرفت؛

آشنایی با الگو و روش های سرمایه گذاری و ارتباط با سرمایه گذار
12 شهریور 1401

طی نشستی با حضور مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق، تیم ایده های خلاق و نوآور حوزه فرهنگی با الگو و روش های سرمایه گذاری و نحوه ارتباط با سرمایه گذار آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری اشراق، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در نشستی که با عنوان «تشریح الگو و روش های سرمایه گذاری و نحوه ارتباط با سرمایه گذار» و با حضور تیم ایدهای های خانه خلاق و نوآوری اشراق وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: سرمایه گذاری برای کسب و کارهای مختلف می تواند با استفاده از منابع مالی شخصی، وام های بانکی و سرمایه پذیری و جذب سرمایه گذاران محقق شود.

وی افزود: سرمایه پذیری، زمانی قابل اجراست که کسب و کار طراحی شده، آغاز به کار کرده و نیاز به توسعه داشته باشد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق خاطرنشان کرد: سرمایه بذری یکی از انواع سرمایه است که در آن مقداری سرمایه می دهیم و می خواهیم معادل چند برابر آن را دریافت کنیم.

وی با اشاره به نحوه ارزیابی ایده و تیم برای جذب سرمایه بذری، گفت: در این مرحله باید ایده نوآورانه و قابل تجاری سازی بوده و تیم دارای ترکیب منطقی و کامل باشد. همچنین باید تیم دارای قدرت تولید و توسعه محصول را داشته و برنامه آن برای تکمیل خط تولید و ورود به بازار منطقی و کامل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی بررسی میزان رشد نمایی را از عوامل مهم در سرمایه گذاری برشمرد و تصریح کرد: شرکتی که مدل، بیزینس پلن و نقشه راه خود را نوشته است و برای یک سال آینده خود نیز برنامه ریزی دارد می بایست با آورده اولیه و بذرمایه مورد نیازش شروع به کار نماید. شتاب دهنده های شرکت های مالی برای تأمین آورده اولیه تیم هایی را جذب کرده و به هرکدام از آن ها سرمایه های خردی ارائه می دهند تا آرام آرام کسب و کار مورد نظر راه اندازی شود. از این به بعد است که توجه سرمایه گذاران به شرکت نوبنیان جلب می گردد.

وی با تأکید بر وجود ابهام در نوآوری ها افزود: ابهام و احتمال در مورد آینده نوآوری ها جزئی از آن هاست. با توجه به این اصل، می بایست شرکت مدنظر با سرمایه بذری آغاز به کار کرده و پس از مدتی به فرآیند تولید و حضور در بازار رسیده، چرخه درآمدی آن شکل گرفته و آن گاه اوجمان آن محاسبه شود تا به سرمایه گذاران ارائه گردد.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان داشت: باید بتوان تصویری واضح از آینده شرکت و سرمایه ای که قرار است سرمایه گذار بیاورد، برای او ترسیم شود.

وی گفت: سرمایه بذری باید به تکمیل خط تولید محصول، تست و پایلوت آن، فراهم آوردن مقدمات تولید تکثیرپذیر، ورود به بازار و جذب بلوک اول مشتریان و همچنین شکل گیری گردش مالی و درآمد اختصاص یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در ادامه تعیین دقیق همه اقدام هایی که باید انجام شود را از مهمترین توافقات لازم بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر برشمرد و اظهار کرد: تعیین مدت زمان برای انجام امور، تعیین بلوک اول مشتریان، برآورد دقیق اعتبار مورد نیاز، تعیین مراحل و مقدار اعتبار در هر مرحله و تعیین جایگاهی که پس از انجام امور استارت آپ به آن می رسد، از دیگر توافقات لازم بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت وضوح برنامه ریزی کسب و کار و آینده سرمایه برای سرمایه گذاران، عنوان داشت: برای جذب سرمایه لازم است تمام اضلاع کسب و کار و آینده سرمایه ای که می خواهیم استفاده کنیم برای سرمایه گذار به صورت کاملاً واضح و روشن تبیین گردد. 

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: تجهیزات و منابع ضروری، دستمزدها، تبلیغات و بازاریابی و همچنین خدمات جاری و عمومی از مهمترین هزینه هایی است که از محل اعتبار سرمایه بذری باید تأمین شود.

وی ادامه داد: پس از جذب سرمایه بذری، وارد مرحله سرمایه پذیری ورود به بازار می شویم؛ در این مرحله به کمک یک کارگزار تخصصی بیرونی به ارزشیابی شرکت پرداخته و فضا را برای خرید سهام تا سقف 30 درصد را برای سرمایه گذار فراهم می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی عضویت سرمایه گذار در هیأت مدیره شرکت را از دیگر اقدامات لازم در مرحله سرمایه پذیری ورود به بازار برشمرد.

وی گفت: ارزشیابی استارت آپ ها بر مبانی مختلفی همچون هزینه های تمام شده، محصولات مشابه، کشش بازار و رقابت و همچنین بر اساس میزان درآمد می تواند انجام شود.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق بیان داشت: رشد نمایی هر استارت آپی می بایست 10 تا 50 برابر باشد. از ویژگی های استارت آپ ها این است که پس از استارت با شتاب بالایی رشد کرده و به سوددهی بالا می رسند.

وی ضمن تأکید بر جنبه های اجتماعی کسب و کارها به عنوان یکی از عوامل جذب سرمایه گذاران افزود: اگر یک کسب و کار بتواند تعداد نفر بیشتری را روی کار آورد و یا تعداد مخاطبان بیشتر و جایگاه و تأثیر اجتماعی بالاتری داشته باشد، می تواند در جذب سرمایه گذار نیز موفق تر عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرکت نتواند به تعهداتش نسبت به سرمایه گذار عمل نماید، آن گاه راه های مختلفی برای خروج از این وضعیت در پیش روی او و سرمایه گذار قرار می گیرد. راه هایی همچون انحلال شرکت یا بخشش همه یا بخشی از سرمایه بذری و تعیین جریمه از روش هایی است که در این شرایط اجرایی می گردد. تعیین شرط در زمان انعقاد قرارداد بین سرمایه گذار و صاحب شرکت نیز می تواند راهکاری برای شرایط ضرردهی باشد.

 

 

 

پایان خبر/

قطبی
دیدگاه‌ها
logo
آفتاب موفقیت اینجا طلوع می‌کند
110 54 311 025 675 55 311 025
5159 206 0993 noavari@dte.ir
قم، میدان روح‌الله، معلم 10 ، فرعی 3
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به "خانه خلاق و نوآوری اشراق" می‌باشد.